اخبار تکنولوژی 7

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 7

معرفی تکنولوژی

هجوم همه‌جانبه جی پلاس به بازار ایران؛ از لوازم خانگی تا موبایل

«می‌خواهیم مردم ایران مدرن‌ترین زندگی را داشته باشند و در دوران تحریم از تکنولوژی عقب نمانند.» این جمله‌ای بود که مدیران مختلف برند «جی پلاس»، متعلق به «گلدیران»، در مراسم رونمایی از محصولات مختلف بر آن تاکید داشتند. جی پلاس که ابتدای امسال از تلویزیون‌های خود رونمایی کرده بود، حالا با هجومی همه‌جانبه و غافلگیرکننده، ۱۳ محصول مختلف در حوزه لوازم خانگی، صوتی و تصویری، تکنولوژی و حتی موبایل را رونمایی کرد.

شاید ابتدای امسال زمانی که برند جی پلاس از سوی گلدیران با تلویزیون‌هایش به مشتریان معرفی شد، کسی فکرش را نمی‌کرد که این برند قرار است چند ماه آینده با آرایشی کاملاً جدید وارد چندین حوزه تازه شود. اما اکنون این برند اعلام می‌کند که استراتژی اصلی‌اش، ارائه یک سبد کامل از محصولات مختلف است و باید در آینده، انتظار محصولات بیشتری را هم از این برند کشید.

تلویزیون‌های جدید جی پلاس از نمایشگری با رزولوشن UHD بهره می‌برند.

حالا ترکیب محصولات جی پلاس، شامل سری جدید تلویزیون‌ها، یخچال، ماشین لباس‌شویی، کولرگازی، دستگاه تصفیه هوا، وایت برد هوشمند، چیلر صنعتی، دستگاه‌های تصفیه کننده واحد‌های صنعتی و نمایشگرهای تجاری خواهد بود.

جی پلاس ۲ مانیتور با اندازه ۲۲ و ۲۴ اینچی معرفی کرد. در این میان یک کامپیوتر یکپارچه (All-in-One) نیز در محصولات جدید دیده می‌شود.

اما این همه ماجرا نیست و این برند جدید نگاهی به صنعت تکنولوژی هم داشته و مانیتورهایی را در کنار کامپیوتر All-in-One رونمایی کرده است. و باز هم این تمام ماجرا نیست و حتی ۲ موبایل جدید با نام‌های T10 و Q10 رونمایی شد که قرار است در بازه قیمتی ۸۰۰ هزار تومان الی ۱ میلیون تومان به فروش برسند.

«حسین تنهایی»، قائم مقام هیات مدیره گلدیران اعلام کرد که این شرکت تجربه‌ای ۳۰ ساله دارد و در ۱۷ سال اخیر به لطف همکاری با LG، ماشین‌آلات پیشرفته‌ای را تهیه کرده است که در خطوط تولید از آن‌ها استفاده می‌کند. به گفته او حالا گلدیران تصمیم گرفته تا «تهدید» تحریم را به یک «فرصت» تبدیل کند و با تغییر رویکرد، به سراغ ایجاد یک برند ایرانی یعنی جی پلاس برود.

او گفت که حالا با استفاده از تجربه‌ای که گلدیران کسب کرده، می‌تواند محصولاتی را تهیه کند که از نظر کیفیت در سطح جهانی هستند و قابلیت صادرات را هم دارند. به گفته او، اگرچه این شرکت بیشتر قطعات مورد نیاز برای محصولات خود را از چین وارد می‌کند اما تلاش می‌کند تا بهترین گزینه‌ها را خریداری کند تا محصول نهایی، چیزی از محصولات جهانی کم نداشته باشند و حالا، جی پلاس خودش را از نظر کیفیت با ال جی مقایسه می‌کند.

از سوی دیگر تنهایی تاکید کرد که حتی قرار است با «شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی» هم همکاری‌هایی برای تولید برخی قطعاتی که امکان ورود به ایران وجود ندارد، انجام دهد.

«مزدک ابراهیمیان»، معاون کسب‌وکار جی پلاس در شرکت مدیاپردازش هم خبر داد که کار توزیع موبایل‌های جی پلاس، با شرکت مدیاپردازش خواهد بود. او گفت که موبایل، به نوعی پرچمدار یک برند محسوب می‌شود و حالا مدیاپردازش هم با تجربه ۱۰ ساله‌اش، با سلیقه و وسواس با جی پلاس همکاری نزدیکی برای نهایی شدن موبایل‌های این برند داشته است: «به زودی موبایل‌های T10 و Q10 به عنوان پرچمدار جی پلاس در بازار حضور خواهد داشت.»

کولر و دستگاه‌های تصفیه هوای جی‌پلاس. دستگاه‌های تصفیه هوا از سنسور تشخیص میزان گرد و غبار برخوردار هستند و توانایی تصفیه فضا تا ۵۲ متر مربع را دارند.

از سوی دیگر مجید زاهدی، مدیر کسب‌وکار جی پلاس هم اعلام کرد در شرایط اقتصادی خاص و تحریم، و در زمانی که بسیاری از شرکت‌ها کار خود را تعطیل کردند، گلدیران «با شهامت وارد یک دنیای جدید و پر ریسک» شد و حالا تمام استانداردهای خود را با یک برند درجه یک جهانی یعنی LG مقایسه می‌کند:

«امروز ۱۰۰ درصد از نظر کیفیت با معیارهای جهانی قابل رقابت هستیم. همه برندهای جهانی سالی یک بار تکنولوژی‌هایشان را به روز می‌کنند. کارهایی که امروز ارائه کردیم تلفیقی از نسل دوم محصولات جی پلاس است، در حالی که ما چند ماه پیش نسل اول محصولات خود را ارائه کردیم و از همین حالا به نسل سوم محصولات‌مان فکر می‌کنیم. حتی اندروید ۹ را به زودی در تلویزیون‌های خود ارائه می‌دهیم؛ کاری که هنوز بسیاری از برندهای جهانی برای تلویزیون‌های خود انجام نداده‌اند.»

در این میان جی‌ پلاس اعلام کرده است که ۲ موبایل اولی که معرفی می‌کند، قیمتی بسیار رقابتی خواهند داشت. موبایل Q10 که از ظاهر بهتر و سخت‌افزار قوی‌تری نیز برخوردار است قرار است با رنج قیمت حدود ۱ میلیون تومان عرضه شود، در حالی که نمونه T10 با حدود ۸۰۰ هزار تومان روانه بازار می‌شود.

Q10 از نمایشگری ۶.۲۶ اینچی و چیپست مدیاتک MT6761 به همراه ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است. در حالی که T10، نمایشگری ۵.۵ اینچی (و البته با حاشیه‌های بیشتر) در کنار چیپست Unisoc Sc9863 بهره می‌برد. ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی در کنار دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، از سایر مشخصات این موبایل ۸۰۰ هزار تومانی هستند.

جی پلاس می‌گوید ماشین‌ ظرفشویی این برند به موتور Inverter BLDC و برنامه شستشوی سریع مجهز است. از سوی دیگر ماشین‌های لباس‌شویی هم مجهز به تکنولوژی ضد چروک، قابلیت از بین بردن ۲۴ نوع لکه، و مناسب برای وزن‌ی از ۶ تا ۹ کیلوگرم هستند.

جی پلاس ۳ نمونه یخچال هم معرفی کرد که مجهز به Fresh Box برای نگه‌داری مواد غذایی، سبزیجات و مواد فاسد شدنی هستند. گردش هوای چندگانه (Multi Air Flow) هم از دیگر قابلیت این یخچال‌ها بود.

اکنون باید دید بازخورد کاربران ایرانی نسبت به محصولات جدید جی پلاس چگونه خواهد بود. آنطور که مدیران گلدیران اعلام کردند، تلویزیون‌های جی پلاس که در ماه‌های گذشته روانه بازار شدند با استقبالی بی‌نظیر، حتی بیشتر از برند LG مواجه بوده‌اند.

منبع:

سامسونگ: یک میلیون گلکسی فولد فروخته شد

 شرکت سامسونگ در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرده: بیش از یک میلیون دستگاه گلکسی فولد فروخته شده و این رقم باوجود مشکلات بسیار در این گوشی هوشمند و بدقولی‌های فراوان حاصل شده است. 

 

گلکسی فولد که جزء نوآوری‌های سامسونگ در طراحی تلفن همراه محسوب می‌شود قرار بود در اوایل فروردین ماه عرضه شود که به دلیل آسیب صفحه نمایش با چندین ماه تأخیر مواجه شد. 

 

سامسونگ تنها چند روز پیش از آغاز فروش گلکسی فولد اعلام کرد عرضه‌ گوشی تاشدنی ۲ هزار دلاری خود را به‌ تعویق می‌اندازد.

 

وان اوه هیون، مدیرعامل سامسونگ  اواخر خردادماه اعلام کرد: گوشی گلکسی فولد این شرکت پس از چندین ماه تأخیر و بدقولی بالأخره آماده عرضه بازار است. 

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,سامسونگ
 

براساس آمارهای موجود، از ماه سپتامبر تا کنون بیش از یک میلیون دستگاه گلکسی فولد در سراسر جهان به فروش رفته و این گوشی دو هزار دلاری مخاطبان خاص خود را جذب کرده است.

 

کارشناسان فناوری می‌گویند: گرچه ممکن است ۱ میلیون دستگاه در مقایسه با سایر تولید کنندگان تلفن بزرگ افت بزرگی      باشد؛ آیفون ۱۱ از زمان عرضه در ماه اکتبر ۱۲ میلیون دستگاه فروخته؛ اما با توجه به مشکلات متعدد برای گلکسی فولد و قیمت بالای آن، این رقم از فروش بسیار حائز اهمیت است.


منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11042665.html

الکسا صدای بازیگر مشهور را تقلید می کند

کاربران بلندگوی هوشمند شرکت آمازون موسوم به الکسا از این پس می‌توانند با پرداخت مبلغی ناچیز کاری کنند تا دستورات آنها با صدای ساموئل ال جکسون بازیگر هالیوودی اجرا شود.

 

بر همین اساس کاربران الکسا با پرداخت یک دلار می‌توانند صدای ساموئل ال جکسون را جایگزین صدای عادی این بلندگو کنند. برای فعال کردن این صدا کاربران باید در ابتدای صدور فرامین عبارت "از سم جکسون می خواهم تا ..." را بیان کنند. بلندگوی الکسا برای انجام اموری همچون اعلام وضعیت آب و هوا، پخش اخبار، خرید آنلاین، گفتن لطیفه و غیره به کار می رود.

 

این خدمات به صورت آزمایشی ارائه می‌شود و در صورتی که از این ابتکار استقبال شود، می‌توان انتظار داشت که صدای برخی هنرپیشه ها و ورزشکاران مشهور دیگر به بلندگوی هوشمند الکسا اضافه شود.

 

برای تنظیم نحوه ارائه این خدمات می توان از اپلیکیشن الکسا و بخش تنطیمات آن و سپس گزینه Celebrity Voice که با هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس سازگاری دارد، استفاده کرد.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11042709.html

کشف ساختاری شبیه آبنبات چوبی در مرکز کهکشان راه شیری

به نظر می‌رسد که کهکشان راه شیری نیز هر از گاهی به دنبال آب نبات چوبی باشد. بر اساس عکس جدیدی که از ناحیه مرکزی کهکشان ما منتشر شده، می‌توان دید که ساختاری در آن وجود دارد که مشابه آبنبات چوبی عصا شکل است.

این عکس به کمک دستگاهی به نام GIZMO ثبت شده که مشاهدات چند تلسکوپ در طول موج‌های مختلف را باهم ادغام کرده است و تصویری خارق‌العاده را ثبت کرده است. دانشمندان در سر دارند تا با بررسی نواحی مرکزی کهکشان راه شیری، کلکسیون گاز‌ها و ابرهای کم حرارت را بیشتر و بهتر بشناسند. چرا که این گاز‌ها و گرد و غبار، شاکله اصلی خورشید ما را تشکیل می‌دهند.

محققین به منظور تشکیل تصویر نهایی، داده‌های ثبت شده توسط چند تلسکوپ را تجمیع کردند. در ابتدا تصاویر مربوط به خود GIZMO پرداخته شد که در عکس، سبز رنگ هستند. پس از آن، داده‌های ماهواره هرشل آژانس فضایی اروپا به منظور بررسی درخشش گرد و غبار کم حرارت بررسی شد و از داده‌های GIZMO حذف شد.

کهکشان راه شیری

پس از آن داده‌های مادون قرمز به دست آمده از دستگاه SCUBA-2 تلسکوپ جیمز کلارک مکسول به داده‌های GIZMO اضافه شد که با رنگ آبی در تصویر مشخص شده‌اند. در انتها نیز داده‌های رادیویی با طول موج‌های بلندتر که از موسسه علوم ملی کارل دریافت شده بود به تصویر اضافه شد و برای سهولت در تشخیص آن با رنگ قرمز به تصویر اصلی اضافه شد.

در نهایت با تجمیع این داده‌ها دانشمندان توانستند قلب پیچیده کهکشان راه شیری را بیشتر بشناسند. یوهانس اشتاگون (Johannes Staguhn) دانشمند ارشد پروژه GIZMO در این رابطه می‌گوید:

مرکز کهکشان ما، ناحیه‌ای معمایی است. به دلیل سرعت بالا در این قسمت، اجسام بیشتر از همیشه با هم برخورد می‌کنند. GIZMO این فرصت را در اختیار ما می‌گذارد که این ناحیه از کهکشان راه شیری را به کمک طول موج‌های ۲ میلیمتری بررسی کنیم. علاوه بر این، این دستگاه این فرصت را به ما می‌دهد تا با ادغام تصاویر ثبت شده با دیگر تلسکوپ‌ها، عکس‌های شگفت‌انگیزی خلق کنیم.

با نگاه به این تصویر، به این نتیجه می‌رسیم که نیروی خاصی از طبیعت در دل کهکشان جریان دارد.



منبع:

حس نوستالژیک به تکنولوژی و گجت‌های قدیمی از کجا ریشه می‌گیرد؟

دهه‌ای که گذشت، پر از پیشرفت بود؛ پیشرفت‌هایی در زمینه واقعیت افزوده، تکنولوژی‌های تشخیص چهره و ماشین‌های خودران. با این وجود، به نظر می‌رسد که همچنان به گذشته خود وابسته هستیم و حتی در بعضی مواقع، حس نوستالژیک تکنولوژی ما بر دیگر حس‌ها غلبه کرده است. اما آیا از خود پرسیده‌اید که چرا این گونه بوده است؟

جامعه با گذر از گوشی‌های معمولی و حرکت به سمت تلفن‌های هوشمند، پیشرفت خارق‌العاده‌ای انجام داده است. اما در همین دهه که گوشی‌های هوشمند با نمایشگرهای بزرگ خود به تمامی نیازهای جامعه پاسخ می‌دهند، شاهد عرضه گوشی‌هایی هستیم که مربوط به اوایل این هزاره می‌شوند. گوشی‌هایی مانند موتورولا ریزر و نوکیا ۳۳۱۰ دوباره عرضه شدند تا خاطرات گذشته را با تکنولوژی روز در هم آمیخته و لبخند را به صورت کاربران و علاقه‌مندان قدیمی بیاورند.

حس نوستالژیک

کریستین باچو (Krystine Batcho) پروفسور روان‌شناسی و کارشناس نوستالژی کالج لو موین (Le Moyne) نیویورک عقیده دارد برهه‌های مشخصی از زمان، مانند تغییر یک دهه، می‌تواند حس نوستالژیک کاربران که حس نوستالژیک تکنولوژی را نیز شامل می‌شود، برانگیزد. او می‌گوید:

زمانی که به این موضوع فکر می‌کنید، تضادی جالب را مشاهده خواهید کرد. فرهنگ ما همواره در پی پیشرفت و حرکت رو به جلو بوده است. تکنولوژی هیچ‌گاه با هدف نوستالژی ساخته نشده بود؛ هیچ‌گاه قرار نبود مربوط به گذشته باشد، زیرا همواره مخصوص حال و آینده بود.

حس نوستالژیک

باچو باور دارد که حس نوستالژی مردم، عموما حول محور عواطف مردم و یادگاری‌هایی که از قبل به جا مانده می‌چرخد؛ مانند دفترچه خاطرات و عکس‌ها. اما برای اولین بار تکنولوژی مانند افزونه‌ای برای ما شده که نمی‌توانیم خودمان را بدون آن تصور کنیم. باچو می‌گوید:

تا برهه زمانی مشخصی، ما افرادی بودیم که تکنولوژی داخل زندگیمان را کنترل می‌کردیم. با تکنولوژی امروز، که بسیار هم هوشمند است، باعث می‌شود با خود فکر کنیم که آیا واقعا بخشی از این کنترل را بر عهده تکنولوژی گذاشته‌ایم؟

حس نوستالژیک

به عنوان یک جامعه، ما بسیار به هم متصل شده‌ایم که بر اساس مطالعات انجام شده، می‌تواند تا حدودی استرس‌زا و مضطرب‌کننده باشد. از همین رو برای این که خودمان را از این سطح از استرس و اضطراب برهانیم، تعجبی ندارد که به دنبال زمانی باشیم که چنین مفهوم‌هایی، معنا نداشته باشند؛ زمانی بدون استرس یا همان گذشته.

باچو معتقد است که ما واقعا به دنبال گوشی‌های تاشو قدیمی نیستم تا آن‌ها را با نمایشگر‌های بزرگ و گوشی‌های هوشمند خود جایگزین کنیم؛ یا این که احتیاجی به دوربین‌های پولاروید قدیمی نداریم، زیرا دوربین گوشی‌های ما به خوبی نیازهایمان را برطرف می‌کنند. در اصل خاطراتی که به این تکنولوژی‌ها ضمیمه شده است را دوست داریم. او می‌گوید:

چیزی که ما در تکنولوژی قدیمی به دنبال آن هستیم، یادآور خاطراتی بوده که ممکن است فراموش کرده باشیم.

حس نوستالژیک

این یادآوری، می‌تواند حسی باشد که پس از رسیدن به خانه داشتیم تا صفحه MySpace را چک کنیم؛ یا فرستادن جوک‌های بی‌مزه باشد که تنها از طریق پیامک با هم ردوبدل می‌‌کردیم. مهم خود تکنولوژی ذغالی و اینترنت دایل آپ نبود، مهم سادگی آن بود؛ مهم خاطرات هستند؛ مهم حس نوستالژیک است.



منبع: