اخبار تکنولوژی 7

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 7

معرفی تکنولوژی

انتخاب کلمات کلیدی سئو مناسب با هر صنعت در ۳۰ دقیقه

با مطالعه این نوشتار  می‌توانید تنها در ۳۰ دقیقه کلمات کلیدی مناسب با کسب‌وکار خویش را پیدا کنید و راهبرد انتشار درونمایه بر روی وبسایت خویش را گردآوری کنید. البته فراموش نکنید که جست‌وجوی کلمات کلیدی، به پسین نمی‌رسد و باید در دوره‌های گوناگون زمانی بررسی و به‌روز شود.


اگر هدف دارید به‌عنوان یک نگارنده محتوا، ترافیک بالایی داشته باشید و پروا کاربران را به صفحه خود جلب کنید، باید پی در پی روش‌های سئو را دنبال کنید و در تولید محتوا مدنظر پیمان دهید.شما نمی‌توانید کلمات کلیدی مناسب را به نفع خویش تغییر دهید. ولی می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط با صنعت خود را بیابید و محتوای خود را متناسب با آن‌ها تعبیه کنید.


این‌که مخاطبان شما بیشتر به پیگیری چه چیزهایی هستند، هدف خویش را در قالب چه کلماتی منتقل می‌کنند و هر روز و هر ساعت چه کلیدواژه هایی را برای جست‌وجو کاربرد می‌کنند، سؤال مهمی است.


چرا جست‌وجوی واژه ها کلیدی مهم است؟

جست‌وجو و به پیشه بردن کلمات کلیدی مناسب در نوشته‌هایتان مایه می‌شود موتورهای جست‌وجو راحت‌تر شما را پیدا کنند و با افزایش ترافیک وب‌سایت، مخاطبان بیشتری مطالب شما را بخوانند و یا با محصولات شما آشنا شوند. گاهی کلماتی وجود دارند که بسیاری از کسان آن‌ها را به شغل می‌برند و آن را جست‌وجو می‌کنند؛ ولی پاسخ مناسبی به آن سؤال و یا مطلبی در باره آن کلمه موجود نیست. یافتن این واژه ها کلیدی ازقلم‌افتاده گاهی ترافیک وب‌سایت شما را الی دو برابر افزایش می‌دهد. فلذا توجه به واژه ها کلیدی جزء مهم‌ترین نکاتی است که در نوشتار خود باید به آن توجه کنید.


۳ گام برای جست‌وجوی کلمه کلیدی در ۳۰ دقیقه‌

گام اول: جاسازی فهرست کلمات کلیدی (۱۰ دقیقه)

ابتدا باید واژه ها کلیدی پیوسته با صنعت خویش را جاسازی کنید. در ادامه این نوشتار، روش‌های تهیه کلمات کلیدی پسندیده را توضیح خواهیم داد. کلمات کلیدی را می‌توانید در فایل اکسل ذخیره کنید. البته وب‌سایت‌هایی مثل moz، ابزارهایی برای توصیه و دسته‌بندی کلمات در پسندیدن شما قرار می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید.


جست‌وجوی واژه ها کلیدی متناسب با هر صنعت در ایران با مشکلاتی روبرو است. اکثر سایت‌هایی که برای واژه ها کلیدی پیشنهاد می‌شوند، یا با جست‌وجوی واژه ها فارسی، داده‌ای در کمر بستن پیمان نمی‌دهند و یا بین گزینه‌های مملکت انتخابی (برای پیدا کردن بیشترین کلمات جست‌وجو شده بدست کاربران آن کشور)، ایران جایگاهی ندارد و در لیست کشورها پیدا نمی‌شود.


 


جست و جوی کلمات کلیدی


برای آشنایی کامل با سئوی یک تارنما و راهکارهای بهبود آن کلیک کنید

 


اما برای جست‌وجوی واژه ها کلیدی در ایران همچنان راهکارهایی هستی دارد و هم‌چنین با پروا به اهمیت این موضوع، کوشش برای آن ارزشمند و مؤثر خواهد بود. ما شماری سایت و راهکارهایی پسندیده برای جست‌وجوی واژه ها کلیدی پیوسته با هر صنعت در ایران به شما معرفی می‌کنیم. این نکته را هم مدنظر داشته باشید که جست‌وجو در سایت‌ها، مستقل از محیط‌ و زبان جست‌وجو، می‌تواند در پیدا کردن ایده جدید و دیدن مناسب در آن صنعت به شما کمک کند.


گروه‌بندی کلمات در پنج تا ده تقسیم به شما کمک می‌کند تا بتوانید موضوعات دوست داشتنی مخاطبان خود را متمایز کنید و در دسته‌های مشخص قرار دهید. در پیوستگی راهکارهایی برای تهیه واژه ها کلیدی پیوسته با هر صنعت به شما ارائه می‌شود:


۱-ارزیابی وب‌سایت های برتر در آن صنعت

با رسیدگی سایت‌های ایرانی و بیگانه که در صنعت شما پیشگام هستند، می‌توانید مدل‌های مختلف دسته‌بندی درونمایه و مطالب آن سایت‌ها را ببینید و از آن‌ها برای موضوعات و واژه ها کلیدی خود استفاده کنید.


برای مثال اگر هدف راه‌اندازی خرده‌فروشی آنلاین دارید با مراجعه به دیجی‌کالا، آمازون و سایت‌های سایر می‌توانید از روش دسته‌بندی آن‌ها ایده بگیرید. نکته سایر این است که به انگیزه سهم بازاری که این شرکت‌ها دارند شکیبیدن جست‌وجوی مخاطبان با الفاظ به‌کاررفته در سایت‌های آنان اغلب است و وقتی این کلمات، جزء کلمات شما نیز باشد، بیشتر در نتایج حاصل از جست‌وجوها دیده می‌شوید.


کلمات کلیدی در موضوعات سایت برتر


۲-جست‌وجوی پیشرفته با افزار گوگل

ضمن مراجعه به سایت‌های گوناگون و بررسی آن‌ها، از سایت گوگل نیز می‌توانید استفاده کنید و از موضوعات مطرح شده در هر سایت آگاهی یابید. برای این پیشه باید آدرس سایت باره نظر را در گوگل وارد کنید و بر اساس آدرس، موضوعات و یا همان topicها را جست‌وجو کنید. برای جست‌وجوی موضوعات در یک سایت ویژه باید آدرس سایت را با افزودن /topic به انتهای آن در گوگل جست‌وجو کنید.


۳-پیشنهادات گوگل

قطعاً تابه‌حال با پیشنهادات گوگل  (google suggest) در حین جست‌وجو مواجه شده‌اید. این پیشنهادات بر بنیاد آخرین محاسبات گوگل در باره جست‌وجو های کاربران در ایام و حتی ساعات تازه است. فلذا به کارگیری عبارات پیشنهادی گوگل می‌تواند بهترین کلمه‌های کلیدی برای مطالب سایت شما باشد. عبارت‌های موردنظر خود را تایپ کرده و پیشنهادات گوگل را به فهرست خود اضافه کنید. می‌توانید پس از کلمه مدنظر خود تنها یک حرف از حروف (در جست‌وجو فارسی و یا انگلیسی) را نیز بزنید. در این چهره پیشنهادهای بیشتری بدست گوگل را منحصر به شروع با آن حرف دریافت می‌کنید.


در کالج تپسل بخوانید!  اینفوگرافیک جوانان و ویدئومارکتینگ

کلمات کلیدی از سایت گوگل


نکته دیگر که در پیدا کردن واژه ها کلیدی در گوگل کمک می‌کند، گزینه‌هایی است که پس از جست‌وجو در پایین صفحه می‌آورد. تصویر پایین از جست‌وجو پارسی دیجیتال مارکتینگ تهیه‌شده است. این موارد را نیز به لیست خود اضافه کنید.


پیشنهادات گوگل به عنوان واژه کلیدی


 ۶ شاخص مهم تحلیل وب سایت را در کالج تپسل بخوانید.


۴-Google Keyword Planner

برای پیدا کردن کلمات اغلب می‌توانید از سرویس google planner و یا Moz بهره‌گیری کنید.


در google keyword planner در سرنوشت your product or service هر تعداد از کلمات کلیدی که تا به حال یادداشت کرده‌اید، را می‌توانید وارد و بر روی get ideas کلیک کنید. گوگل پلنر واژه ها کلیدی شما را رسیدگی می‌کند.


 


google keyword planner


در صفحه‌ای که برآیند اینکه کلیک خواهید دید، گوگل پلنر میزان چشم وهمچشمی در آن کلمه (اینکه چه شمار سایت این کلمه را جزء کلمات خود پیمان دیتا است) را ذکر می‌کند. نکته قابل ملاحظه در اینجا این است که گوگل رقابت را با پروا به مکانی که مشخص می‌کنید، در اختیارتان قرار می‌دهد. وانگهی در چهره بیچارگی شدنی است کلمه کلیدی شما را با کلمه‌ای مثل که مناسب‌تر است و بیشتر جست‌وجو شده است، اصلاح کند. در این صفحه می‌توانید میانگین تعداد دفعات جست‌وجو آن واژه را در ماه گذشته در جدول ببینید. Suggested bid نیز در واقع مبلغ CPCs (cost per click) است که شرکت‌ها به ازای نشان دادن تبلیغ آن‌ها در سایت گوگل پس از جست‌وجوی آن واژه کلیدی و کلیک بر روی تبلیغشان پرداخت می‌کنند. این عدد وابسته به مکانی است که شما در جست‌وجوی خویش در گوگل پلنر مشخص کرده‌اید.


google keyword planner


۵- Moz Keyword Explorer

این دست موزه امکان نگه‌داری فهرست واژه ها را در اکانت pro به شما می‌دهد. در ضمن moz امکان بهره‌گیری آزمایشی از سرویس medium خویش را به‌صورت رایگان پیمان داده است. می‌توانید واژه ها خویش را در این سایت جست‌وجو کنید و یا با کلیک بر روی create or upload new list در نسخه pro لیست خود را در حسابتان قرار دهید.

استراتژی کلمات کلیدی

moz keyword explorer


متأسفانه این سایت نیز ایران را در لیست کشورهای خویش ندارد. البته همان‌طور که می‌بینید moz با جست‌وجو کلمات فارسی مشکلی ندارد و کلمات کلیدی پیوسته را (البته به زبان انگلیسی) توصیه می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد