اخبار تکنولوژی 7

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 7

معرفی تکنولوژی

تحقیق کلمه کلیدی در سئو و روش اصولی انجام آن

تحقیق کلمه کلیدی احد از وظایف بنیادین سئو است. در این مقاله شما خواهید آموخت که چگونه جایگاه مناسب خویش را بیابید و چه طور واژه ها کلیدی سودآوری را که میتوانید رتبه شان را بالا ببرید، پیدا کنید.

نوشتن درونمایه بدون پژوهش در ارتباط با کلمه کلیدی کامیابی آمیز نخواهد بود. محتوا بدون بهینه سازی پسندیده نمی‌تواند رتبه بیاورد و شدامد وب سایت رو به کاهش خواهد گذاشت. شغل ساده ای است، شما باید کلمات کلیدی هدفی را که شدامد باکیفیت و کافی فرآوری میکنند بشناسید.

ارزیابی سختی کلمه کلیدی

کلمات کلیدی را کجا پیدا کنیم؟

راه های مختلفی برای پیدا کردن واژه ها کلیدی وجود دارد.

اولین وظیفه شما تهیه واژه ها کلیدی اصلی است. عباراتی که متعلق به ها به عنوان سکوی پرشی برای یافتن ایده های بیشتر در مورد کلمه کلیدی استفاده خواهید کرد. اگر شما بلاگی را در مورد «قهوه» گردانیدن می‌کنید، عبارات ساده ای چون «دانه های قهوه»، «قهوه سازها» یا «اسپرسو» برای شما مناسبند.


روش های کلاسیک برای پیدا کردن واژه ها کلیدی:

پیشنهادات گوگل

ابزارهای واژه کلیدی

پلتفرم های دیگر

پیشنهادات گوگل

گوگل در صفحه نتایج جستجو یکراست واژه ها کلیدی بسیاری را پیشنهاد میدهد. امکاناتی مانند:


Google Autocomplete

Related Searches

People Also Ask

میتوانند منبع خوبی از ایده برای یافتن واژه کلیدی باشند.

1- در Google Autocomplete شما فقط باید واژه کلیدی اصلی را وارد دسته جستجوی گوگل کنید الی پیشنهادات گوگل به صورت خودکار برایتان پدیدار شوند.


پیشنهادات گوگل

شما میتوانید برای یافتن ایده هایی کامل تر، کلمات کلیدی اصلی را با حروف گوناگون الفبا ترکیب کنید. (مانند ایمیل مارکتینگ الف، ایمیل مارکتینگ ب و …)

2- در تصویر، مثال دیگری از روش یافتن ایده های یافتن واژه کلیدی یعنی Related Searche را که میتوانید در صفحه نتایج جستجوی گوگل پیدا کنید، تماشا میکنید.


پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندهید:

علت استفاده از کلیدواژه قصد در پیوند یکتا

ایده های گوگل برای کلمه کلیدی

3- People Also Ask نیز احد سایر از این امکانات است که البته درحال آماده زبان فارسی را پشتیبانی نمیکند و تنها برای نتایج انگلیسی کاربرد دارد. مطمئنا بعدها ای نه چندان بعید زبان پارسی را هم حمایت می کند.


همه پیشنهادات گوگل از سوالات واقعی که مردم از سراسر عالم جستجو کرده اند گرفته شده است.


ابزارهای کلمه کلیدی

ابزارهای واژه کلیدی رایگان بسیاری هستی دارند که میتوانند بر پای بست، واژه کلیدی اصلی، به شما صدها ایده بدهند. یک از دوست داشتنی ترین آن ها Google Keyword Planner است، گرچه تمرکز اصلی آن بر تحقیق کلمه کلیدی برای تبلیغات کلیکی است.

ابزار رایگان دوست داشتنی سایر AnswerThePublic است. این افزار به صورت خودکار، صدها پیشنهادGoogle autocomplete را برایتان ردیف میکند.


ابزار answer the public

البته امکانات ابزارهای مجانی خیلی محدود است. آنها کلمات کلیدی بسیاری را توصیه میدهند. ولی با 500 ایده واژه کلیدی چه باید کرد؟

ابزارهای پولی چیره دست کلمه کلیدی، استانداردهای سودمند سایر سئو و نیز بینش ارزیابی کلمه کلیدی را ارائه میدهند و بهترینشان را گزینش میکنند. به علاوه در سررسید شما صرفه جویی میکنند و به شما مزیت رقابتی میبخشند.

در این جا میتوانید اسکرین شاتی از افزار کلمه کلیدی KWFinder را ببینید.


ابزار KWfinder

این افزار علاوه بر توصیه واژه کلیدی، میزان سختی رتبه آوری کلمات کلیدی را در صفحه نتایج گوگل برای هر واژه کلیدی محاسبه میکند لغایت به شما کمک کند شانستان را برآورد بزنید و رقبایتان را تحلیل کنید. ابزارهای تحلیل رقبا در سئو زیادند اما این آلت یکتا از بهترین آنهاست.

نکته: سعی کنید نسخه آزمایشی KWFinder را برای 10 روز کاربرد کنید. برای این کار نیازی به کارت اعتباری ندارید.

ضمنا شما میتوانید با تایپ کردن آدرس دامنه رقبایتان، به آسانی واژه ها کلیدی را که آن ها در آن رتبه آورده اند را پیدا کنید.


پیشنهاد میکنیم این نوشتار رو از دست ندهید:

سئو و چند فاکتور مهم آن برای کسب و کارهای اینترنتی که باید بدانید

پیدا کردن واژه ها کلیدی سایت های رقیب

ممکن است با خودتان فکر کنید که: «آیا من به یک ابزار واژه کلیدی پولی دربایستن دارم؟» تجربه میگوید: اگر شما به هر طریقی دارید از وب سایتتان کسب درآمد میکنید، دست موزه واژه کلیدی با کیفیت یک سرمایه گذاری عالی است که دیر یا زود هزینه اش جبران خواهد شد.


پلتفرم های دیگر

شما میتوانید تقریبا  در کل جا به پیگیری ایده کلمات کلیدی باشید. برای برگزیدن سوالات، برقراری وابستگی و اشتراک گذاری ایده ها، بر تارنما هایی تمرکز کنید که در جایگاه مشابه شما هستند.

محبوب ترین پلتفرم ها برای یافتن ایده واژه ها کلیدی:


Youtube

Reddit

Quora

Wikipedia

Formus

و …

استانداردهای کلمه کلیدی

پیش از این، تولیدکنندگان درونمایه تحقیق واژه کلیدی را فقط برای واژه ها کلیدی با حجم جستجوی بالا اتمام میدادند. آن ها محتوای خود را آکنده از این واژه ها کلیدی میکردند لغایت الگوریتم های موتور جستجو را فریب بدهند و رتبه بالا را در جستجوی ارگانیک تضمین کنند. این شیوه سایر اثربخش نیست زیرا تحقیق واژه کلیدی زیاد پیچیده تر شده است. برای نوشتن محتوای بهینه شده، رعایت چگالی پسندیده کلمات کلیدی زیاد مهم است.

این روزها شما باید با استانداردهای بیشتری راز و کله بزنید و الگوریتم RankBrain و صفحه نتایج گوگل را که میخواهید در آن رتبه بیاورید را نیز در عقیده داشته باشید.


الگوریتمRankBrain چیست؟

رنک برین جزئی از الگوریتم گوگل است که بر پایه هوش مصنوعی بنا شده است. این الگوریتم به گوگل کمک میکند که منظور از سوالات جستجو را فهم کند و به کمک سیستم یادگیری ماشینی (یادگیری ماشین بر پای بست، تجربه) مرتبط ترین نتایج را ارائه دهد.

کلمات کلیدی «مرتبطی» که «حجم جستجوی بالا» و «سختی کمی» دارند، ترکیبی ایده آل از سه عامل مهم پژوهش کلمه کلیدی هستند.

ما آن را قانون سه پایه پژوهش واژه کلیدی مینامیم. این سه عامل، نمایانگر سه پایۀ اصلی یک سه پایه هستند. به محض این که یگانه از پایه ها برداشته شود، سه پایه فروخواهد ریخت.

قانون سه پایه واژه کلیدی

متاسفانه شغل به این راحتی ها نیست و شما همواره باید به پیگیری تعادل بین این عوامل باشید.


پیشنهاد میکنیم این نوشتار رو از دست ندهید:

استفاده از هدینگ و ساب‌ هدینگ یا ریزتیترها در سئوی درونمایه و افزونه وردپرس Yoast SEO

کلمات کلیدی طولانی در روبرو حجم جستجو

تحقیق کلمات کلیدی طولانی و میانه را نخست کنید. واژه ها کلیدی طولانی، حجم جستجوی ذیل تری دارند اما همچنان هزاران نفر آن ها را جستجو میکنند و همان ها فرصتی برای شما هستند. آن ها را به حساب بیاورید، پتانسیل عظیمشان را خواهید دید.

بازدیدکنندگانی که شما را از طریق کلمات کلیدی طولانی پیدا میکنند، با محتوای شما ارتباط پایدار میکنند و نرخ تبدیلشان افزایش مییابد. دلیل این امر این است که سوال جستجو آن قدر ویژه است که میتواند بسهولت جواب های مرتبط پیدا کند و شما میخواهید در صدر این نتایج مرتبط باشید.

کلمات کلیدی طولانی درمقابل واژه ها کلیدی کوتاه

بزرگ ترین ایراد واژه ها کلیدی طولانی، حجم جستجوی آن هاست، که گاهی ممکن است کمتر از 100 بار در ماه باشد. به همین خاطر شما باید به تعادلی مناسب برسید و معیاری به اسم سختی واژه کلیدی به شما کمک میکند لغایت به آن دست پیدا کنید. اگر می خواهید درباره میزان استانداردی که طول کلمه کلیدی باید داشته باشد اغلب بدانید، می توانید نوشتار دیگری را که در این رابطه نوشته ایم مطالعه کنید.


سختی کلمه کلیدی

پس از پیدا کردن واژه ها کلیدی که میخواهید رتبه شان را ارتقا دهید، باید ارزیابی کنید که معضل این کار چقدر خواهد بود. سختی واژه کلیدی، معیاری سودمند است که در این گویه به شما کمک خواهد کرد.

میزان سختی معمولا در مقیاس 0 الی 100 نشانه دیتا میشود. هر چه نمره بالاتر باشد، کلمه مشکل تر است. داشتن رتبه 1 در صفحه نتایج جستجو به معنای بیشترین میزان سختی کلمه است.


سختی کلمه

در بازار ابزارهای بسیاری برای پژوهش واژه کلیدی هستی دارند که سختی واژه کلیدی را محاسبه میکنند. مقادیر ممکن است متفاوت باشند. ممکن است نمره 30 را در یک ابزار و نمره 50 را در دست موزه دیگری دقیقا برای همان کلمه کلیدی تماشا کنید. دلیلش این است که محاسبات مبتنی بر معیارها و الگوریتم های متفاوتی هستند. نکته مهم، سنجش نتایج در یک ابزار است.


پیشنهاد میکنیم این نوشتار رو از دست ندهید:

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

هدف جستجو

تحلیل صفحه نتایج جستجو، مهم ترین بخش جستجوی کلمه کلیدی است. این کار به شما کمک میکند لغایت دریابید که:


شما میتوانید با تارنما هایی که در رتبه 1 هستند رقابت کنید.

می توانید از منظور جستجوی مستتر در واژه ها کلیدی، برای بهینه سازی استفاده کنید.

با نگاه کردن صفحه نتایج جستجو، میتوانید هدفی را که در بعد سوالات جستجوست شناسایی کنید. وقتی شما «طرز جاسازی پیتزای خانگی» را جستجو میکنید، چه بسا نخواسته باشید پیتزا بخرید.

همیشه این را به یاد داشته باشید تا بر اثر بهینه سازی واژه ها کلیدی اشتباه کارتان به دشوار نخورد.

این موارد، 4 گونه متفاوت از منظور جستجو هستند:


درباره فضای دیجیتال و وب: جستجو درباره یک تارنما یا برند ویژه مثل: («گوگل سرچ کنسول»)

در جهت کسب اطلاعات: جستجو برای اطلاعات عمومی مثل: («چگونه قهوه درست کنیم؟»)

با قصد معامله: کاربر میخواهد چیزی را آنلاین بخرد مثل: («خرید اپل آیفون xs»)

با هدف تجاری: کاربر قبل از خرید میخواهد تحقیق کند مثل: («نقد دوربین کنون 6d»)

اگر شما بلاگی را در ارتباط با فرمان پخت پیتزا گردانیدن میکنید، به رتبه 1 واژه کلیدی «پیتزا» (که بیش از 4میلیون جستجوی جهانی ماهانه دارد) نیازی ندارید.

برای یافتن کلمه کلیدی به صفحه نتایج جستجو نگاه کنید.


نتیجه جستجوی گوگل برای کلمه کلیدی پیتزا

منطقی نیست بخواهید در این فهرست باشید. مگر این که بخواهید با پیتزا Hut یا پیتزا Domino رقابت کنید. بله، این کلمات کلیدی خیلی جذاب هستند ولی در اکثر موارد مرتبط با جایگاه شما نیستند. از این گذشته، آن ها فقط چندی معدود از جستجوهای دانشمند را نشان میدهند. اکثر جستجوهای جهان، سوالاتی طولانی هستند.


تحقیق واژه کلیدی را درست اتمام دهیم

محتوانویسان بازپسین کار و کم حوصله، معمولا یک کلمه کلیدی با حجم جستجوی بالا را در Google Keyword Planner یا گرد دیگر از ابزارهای تحقیق واژه کلیدی پیدا میکنند، بدون این که به معیارهای سایر اندیشه کنند.

همان طور که قبلا گفتیم، پیدا کردن یک کلمه کلیدی ایده آل، فقط با پروا به حجم جستجوی آن نباید اتمام شود.

اشتباه دیگر، تفسیر تباه داده هاست. یک نمونه معمولش، نمره رقابت (به انگلیسی: Competition) در Google Keyword Planner است. بین این سنجه و سنجه «سختی واژه کلیدی» نوعی همپوشانی مبهوت گننده وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد