اخبار تکنولوژی 7

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 7

معرفی تکنولوژی

راههای پیدا کردن آدرس آی پی خود

IP (آی پی) که آن را IP address هم می گویند مخفف عبارت Internet Protocol address یا آدرس های پروتکل اینترنت است که به صورت یک سری اعداد باقاعده به هر وسیله ای (به طور مثال سرورها، کامپیوترهای شخصی، دستگاه های تلفن همراه و...) که به شبکه (Network) متصل شود اختصاص داده می شود، IP در واقع یک شماره شناسایی یکتا برای برقراری یک ارتباط تحت شبکه است که با آن دستگاه های مختلف از هم بازشناخته می شوند، به عبارتی هر دستگاه در هر شبکه باید یک IP یکتا داشته باشد که این شبکه می تواند خصوصی (مانند کامپیوترهای حاضر در شبکه محلی یک شرکت) یا عمومی (مانند دستگاه های متصل به شبکه جهانی وب) باشد.

 

آدرس آی پی, پیدا کردن آدرس آی پی

پیدا کردن آدرس آی پی

 

شیوه پیدا کردن ای پی گوشی اندرویدی

فرقی ندارد که شما از چه نوع گوشی اندرویدی یا از چه برندی استفاده می کنید. مهم این است که سیستم عامل گوشی شما اندرویدی باشد.

برای پیدا کردن ای پی گوشی اندرویدی لازم است که ابتدا به بخش تنظیمات بروید. تا به این جا که اندروید ۸ ارائه شده همچنان، تنظیمات با Settings شناخته می شود.

 

وقتی که وارد تنظیمات وای فای می شوید، می توانید لیست شبکه ها را مشاهده کنید که با کلیک بر هر کدام، می توانید اطلاعات لازم را در مورد هر شبکه دریافت کنید.

 

نکته: در اندرویدهای جدیدتر بعد از ورود به بخش تنظیمات، باید به Network & Internet“ بروید. در این بخش، می توانید تنظیمات وای فای را مشاهده کنید که با کلیک بر آن می توانید شبکه های موجود را مشاهده کرده و بعد تنظیمات را مشاهده کنید.

 

برای پیدا کردن آدرس ای پی گوشی با اندروید ۸، که جدیدترین اندروید تا به اکنون است، لازم است که به اپلیکیشن تنظیمات بروید. برای این هدف، می توانید یا از کشوی اپلیکیشن ها استفاده کنید یا در صفحه اصلی از بالا به پایین سوایپ کنید و آیکون چرخ دنده را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

 

در ادامه، ابتدای بخش تنظیمات می توانید گزینه شبکه & اینترنت را مشاهده کنید. این آپشن را کلیک کنید تا به ادامه تنظیمات دسترسی داشته باشیم.

در ادامه، در بخش شبکه و اینترنت، اولین گزینه، گزینه wifi است. مطمئن باشید که اسلاید جلوی این گزینه کشیده شده و روشن است. بعد روی آن کلیک کنید تا بتوانید اداپتورهای مختلف را مشاهده کنید.

بعد از این که وارد بخش وای فای شدید، با اطمینان از متصل بودن به وای فای می توانید لیست اداپتورهای مختلف را مشاهده کنید. روی اداپتور خاص و موردنظر خود کلیک کنید تا بتوانید تنظیمات بیشتری را مشاهده کنید.

به منظور پیدا کردن، ادرس ای پی، می توانید بخش اطلاعاتی اداپتوری را که روی آن کلیک کرده اید را کلیک کنید. دقت کنید که در این اسکرین شات دو نمونه ای پی ارائه شده است. ای پی اول، که کادر دور آن نیست اپی محلی گوشی است و آی پی دوم نیز مربوط به روتر شما است.

به منظور پیدا کردن، ادرس ای پی، می توانید بخش اطلاعاتی اداپتوری را که روی آن کلیک کرده اید را کلیک کنید. دقت کنید که در این اسکرین شات دو نمونه ای پی ارائه شده است. ای پی اول، که کادر دور ان نیست اپی محلی گوشی است و آی پی دوم نیز مربوط به روتر شما است.

 

آدرس آی پی, پیدا کردن آدرس آی پی

آدرس آی پی کامپیوتر

 

یافتن آی پی در آیفون: 

به منظور مشاهده مشخصات آدرس IP در آیفون خود، ابتدا به تنظیمات و سپس به بخش وای-فای بروید. اگر در حال حاضر به هیچ شبکه‌ای متصل نیستید، شبکه وای-فای مورد نظر خود را انتخاب و به آن وارد شوید. سپس بعد از اتصال به شبکه مورد نظرتان، بر روی اسم آن لمس کنید تا وارد پنجره جدید تنظیمات مربوط به شبکه شوید.

 

در این قسمت در زیر تیتر آدرس IPv4 قادر به مشاهده آدرس IPv4 و مشخصات آن و همچنین به همین صورت در پایین آن در زیر تیتر IPv6 قادر به مشاهده آدرس IPv6 آیفون خود هستید.

 

یافتن آی پی در ویندوز ۱۰ :

یافتن آدرس آی پی در ویندوز ۱۰ به سادگی صورت می پذیرد. دسترسی به مشخصات شبکه ساده‌تر و سریع‌تر از نسخه‌های قبلی ویندوز شده است. کافی است در قسمت نوتیفیکیشن‌های ویندوز (پایین و سمت راست صفحه)، روی آیکون وای‌فای کلیک کنید و بعد روی گزینه‌ی Network Settings کلیک نمایید.

 

سپس در پنجره‌ای که باز می‌شود، روی گزینه‌ی Advanced Options کلیک کنید. (می‌توانید از این مسیر هم به این قسمت دسترسی داشته باشید: در قسمت تنظیمات یا Settings به بخش Network & Internet و از آن به Wi-Fi بروید.) در این قسمت به پایین اسکرول کنید و در قسمت Properties مشخّصات شبکه را ببینید.

 

یافتن آی پی در سیستم مک :

کاربران سیستم مک هم برای پیدا کردن آی پی خود به روش زیر عمل کنند:

Utilities را در Applications پیدا کرده و Terminalرا باز کنید.

 

ifconfig | grep “inet ” | grep -v 127.0.0.1 را تایپ کنید. آدرس آی پی داخلی شما با inet مشخص شده است.

 

Terminal را با کلید های Ctrl+Alt+T باز کنید. hostname –I را تایپ کنید. آی پی شما با زدن اینتر مشخص خواهد شد.

 

آدرس آی پی, پیدا کردن آدرس آی پی

 بدست آوردن آدرس آی پی خودم

 

نحوه پیدا کردن آدرس آی پی در ویندوز :

برای پیدا کردن آدرس آی پی ابزار های آنلاین بسیاری وجود دارد. از جمله:

WhatIsMyIPAddress

IP Chicken

Trace My IP

My IP Address

البته برای پیدا کردن آدرس آی پی نیازی به این سایت ها هم ندارید. تنها کافی است عبارت My IP Address را در گوگل تایپ کنید تا به سادگی آدرس آی پی خود را مشاهده نمایید. البته از طریق سیستم عامل ویندوز هم می توانید آدرس آی پی را مشاهده کنید. کافی است روی گزینه ویندوز راست کلیک و سپس گزینه Command Prompt را انتخاب نمایید. باکس مشکی رنگی نمایان می شود. داخل آن ipconfig/all را تایپ کرده و اینتر را بزنید. اطلاعات ساختاری و پایه آی پی را حالا می توانید ببینید.

 

شیوه پیدا کردن آی‌پی در لینوکس :

در یک سیستم عامل لینوکس مدرن، می‌توان به راحتی به این اطلاعات از طریق قسمت نوتیفیکیشن‌ها دسترسی داشت. آیکون شبکه را پیدا کنید، روی آن کلیک کنید و گزینه‌ی Connection Information را انتخاب کنید. پنجره‌ای باز می‌شود که می‌توانید آدرس آی‌پی و آدرس مک را در آن ببینید. در لینوکس hardware address همان آدرس مک است.

 

می‌توانید از طریق ترمینال هم به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. کافی است فرمان ipconfig را در ترمینال اجرا کنید. در تصویر زیر، اطلاعاتی که در قسمت eth0  به نمایش درآمده، همان اطّلاعاتی است که به دنبالش هستیم.

 

فرایند کلی برای دیدن آدرس آی‌پی در دستگاه‌های دیگر مانند کنسول‌های بازی و ست‌تاپ باکس‌ها هم به همین منوال است. یعنی باید به منوی تنظیمات یا Settings بروید، بخش Status را پیدا کنید و وارد قسمت Network یا About شوید و در آنجا دنبال مشخصات شبکه بگردید.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/find-ipaddress2-mobile.html

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی (Guerrilla Marketing) چیست؟ + آموزش، مثال و عکس

از میان همه‌ی رسانه‌های تبلیغاتی، تلویزیون، رادیو و بیلبورد جزو گران قیمت‌ترین رسانه‌ها هستند که کسب و کارهای کوچک و بسیاری از استارت آپ‌ها به شکیبیدن زیاد نمی‌توانند از آن بهره‌گیری کنند.

در چنین شرایطی بهترین راهکار، استفاده از بازاریابی پارتیزانی یا چریکی (Guerrilla Marketing) است.


خب حال که ما می‌خواهیم از این طریق بهره‌گیری کنیم. چه کنیم؟

جواب: نخست این تصاویر را ببینید:


بازاریابی چریکی یا پارتیزانی (Guerilla Marketing)

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی (Guerrilla Marketing)

حالا یک سوال از شما می‌پرسیم. به نظرتان بازاریابی پارتیزانی یعنی اینکه یک حرکت خلاقانه‌ی این چنینی بزنیم و آن را در جایی پیاده‌سازی نماییم و تمام؟ شغل ما شد بازاریابی پارتیزانی؟ خب مسلما نه! این دو تا را با همدیگر قاطی نکنید! «تبلیغات خلاقانه» و «بازاریابی پارتیزانی».


خب بازاریابی پارتیزانی چه بنیادین دارد؟ چگونه است؟ چگونه خلاقیتم در راستای بازاریابی پارتیزانی باشد؟

با Modir TV به اتفاق باشید:


1) بازاریابی پارتیزانی چگونه خلق شد؟

کتاب بازاریابی پارتیزانی، تالیف Jay Conrad

کتاب بازاریابی پارتیزانی، تالیف Jay Conrad

پدر دانش بازاریابی پارتیزانی، «جی کنراد لوینسون» است که در سال 1984 کتابی با نام «بازاریابی پارتیزانی» را چاپ کرد که در آن ضمن معرفی این روش، تمرکزش را بر این سوژه گذاشت که چطور یک شرکت کوچک می‌تواند با بودجه کم، با شرکت‌های بزرگ‌تر رقابت کند.


2) تعریف بازاریابی پارتیزانی یا چریکی

استفاده از استراتژی‌هایی ارزان و خلاقانه و با استفاده از ابزارهایی غیر معمول، در جهت پیشبرد اهداف بازاریابی‌مان.


3) تفاوت بازاریابی سنتی و چریکی

اصلی‌ترین تفاوت این دو در تاکتیک‌های آن‌هاست که در مورد بازاریابی چریکی بر این موارد پافشاری زیادی دارد:


خلاقیت

روابط خوب

رضایت

اصول بازاریابی پارتیزانی

از جمله اصلی‌ترین تفاوت‌های بازاریابی پارتیزانی با سایر روش‌های بازاریابی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


نبود مشکل کمبود بودجه: در بازاریابی پارتیزانی، بر خلاف سایر روش‌ها، کمبود بودجه را می‌توان با خلاقیت بیشتر، تفکر اغلب و کوشش اغلب حل نمود.

نبود طریق آزمون و خطا: در بازاریابی چریکی، ما چیزی به نام «آزمون و خطا» نداریم! همه چیز بایستی بر مبنای آمارگرفتن و ارقام باشد.

تمرکز بر مشتریان فعلی: در این روش، بیشتر از این که تمرکزمان بر جذب مشتری جدید باشد، بر مشتریان کنونی (یا دست کم کسانی که ما را می‌شناسند) تمرکز می‌کنیم.

عدالت بین کسب و کارهای حقیر و بزرگ: میزان اثربخشی بازاریابی پارتیزانی برای کسب و کارهای حقیر و بزرگ، هیچ فرقی ندارد (و یا دست کم تفاوت محسوسی ندارد).

سود به جای فروش: معیار ارزیابی بازاریابی چریکی، میزان مثبت شدن شیب دیاگرام سود کمپانی (نه فروش لحظه‌ای)، می‌باشد.

در بازاریابی پارتیزانی (Guerrilla Marketing) کوشش می‌کنیم تا چارچوب ذهنی مخاطب را شکسته، و پیام خویش را به او برسانیم.


انواع بازاریابی پارتیزانی + مثال بازاریابی پارتیزانی

طبق داده‌های ثانویه به دست آمده توسط شرکت‌های پرکار در گویه بازاریابی چریکی، 11 روش مختلف برای بازاریابی پارتیزانی تعریف شده است که هدف همه‌ی آن‌ها به کارگیری بازاریابی پارتیزانی و تکنیک‌های روان شناختی آن، در راستای تحقق اهداف بازاریابی و بهره‌گیری هر چه بیشتر از رسانه‌های آفلاین می‌باشد.


نکته‌ای که باید بدانید این است که اغلب این روش‌ها کوشش می‌کنند تا با به کارگیری بازاریابی اینترنتی و انواع روش‌ها و رسانه‌های آن (مثل بازاریابی شبکه‌های اجتماعی)، بازدهی بازاریابی پارتیزانی شما را هر چقدر که می‌شود افزایش دهند.


1) Astroturfing

بازاریابی چریکی در ایران


روشی‌ست که در آن از طریق یک سری بلاگ‌های مردمی (که در ریشه-بن-بیخ مردمی نیستند و مالک آن‌ها کمپانی ماست)، در باره کمپینی که برگزار کرده‌ایم گفتگو می‌شود، اخبار آن بازنشر می‌شود و به طور کلی منظورمان این است که Viral می‌شود.


مثال: آپارات کمپینی را راه‌اندازی کرد که در ترافیک بعضی از اتوبان‌های تهران، به روشی خلاقانه ملت را دعوت به فیلم دیدن از راه وب‌سایت فیلمیو نمود. این اتفاق را بسیاری از رسانه‌های اینترنتی و غیر اینترنتی به صورت تازه منتشر کردند و بسیاری از ملت (بسیار بیشتر از کسانی که در آن اتوبان بودند!) از آن آگاه شدند.


این روش بسیار شبیه Press Release یا ریپورتاژ آگهی می‌باشد، با این تفاوت که معمولا در ریپورتاژ آگهی، در ابتدای نوشتار نوشته می‌شود که:


این نوشتار یک ریپورتاژ آگهی‌ست و ما هیچ مسئولیتی در قبال صحت و عدم صحت اطلاعات آن نداریم!


ولی شما می‌خواهید که این اتفاق به چهره کاملا طبیعی رخ دهد، پس آغاز بحثش را در بلاگ‌هایی که برای خودتان است (و ترجیحا کسی نمی‌داند که برای خودتان است) راه بیندازید، لغایت پس از آن گواه وایرال شدن آن در رسانه‌های دیگر باشید.


2) بازاریابی ویروسی (Viral Marketing)

چند وقت پیش شیپور (اپلیکیشن ثبت آگهی کالا و خدمات و املاک و…) یک کمپین بامزه گذرگاه انداخت که مثلا در یک بیلبورد، عکس یک فرغون دست دوم را گذاشته بودند و کنارش اتیکت بها (!) و در یک گوشه  بیلبورد هم لوگو و شعار شیپور درج شده بود.


این کمپین را خیلی‌ها در بیلبوردهای خیابان دیدند اما چند مساوی این افراد، کسانی از این کمپین آگاه شدند که عضو کانال‌های تلگرامی و پیج‌های اینستاگرامی سرشناس بودند (مثل مملکته، توییتر فارسی، گیزمیز، فلان و…).


حتی بعضی از این پیج‌ها شوخی‌هایی هم با این کمپین کردند و مثلا با فتوشاپ، عکس آبشخور (!) و چند تا کالای خنده‌دار دیگر را گذاشتند و چکیده کلی کس درگیر این کمپین شدند!


بازاریابی چریکی در ایران

بیلبورد تبلیغاتی شیپور

مقاله مرتبط: بازاریابی ویروسی (Viral Marketing) چیست؟


3) بازاریابی دهان به دهان

در این روش، ملت در مورد یک کالا یا یک خدمات یا یک برند، به همدیگر آگاهی می‌دهند. فرد به فرد. ربطش به بازاریابی پارتیزانی چیست؟ این مکالمه را بین دو نفر ببینید، خودتان دستگیرتان می‌شود:


+ اون تبلیغ جاروبرقیه رو دیدی (دیده‌ای؟) درون اتوبان فلان؟

– نه… خب؟

+ هیچی وارد تونل که می‌خواستی بشی، یه جوری طراحی کرده بودن که تصور داری میری تو لوله جاروبرقی! بالاشم بیلبورد شرکته بود.

– چجوری یعنی؟

+ بزار عکسشو سرچ کنم… ایناهاش

– آها! هههه باحال بود. کدوم شرکته؟

+ برند Miele


مثال بازاریابی چریکی برند Miele

بازاریابی چریکی برند Miele

مقاله مرتبط: بازاریابی دهان به دهان (WOM) چیست؟


4) تبلیغ در بسته‌بندی دستمال کاغذی (Tissue-Packing Advertising)

این هم گونه دیگری از بازاریابی پارتیزانی‌ست که نخستین بار ژاپنی‌ها متعلق به بهره‌گیری کردند. البته دستمال کاغذی برای این شیوه یک نمونه است، شما می‌توانید از چاپ بر روی کبریت، بلیط مسابقه فوتبال و… نیز استفاده کنید.


تبلیغ در بسته‌بندی دستمال کاغذی بدست مک دونالد

تبلیغ در بسته‌بندی دستمال کاغذی بدست مک دونالد

5) بیلبورد تبلیغاتی رایگان!

پوسترها و بنرهای مختلفی هستند که در بسیاری از اماکن می‌توانید آن‌ها را نصب کنید و پولی هم بابت آن‌ها نپردازید. از این روش می‌توانید برای بازاریابی پارتیزانی خود کاربرد کنید. مردم حتما که نباید خلاقیت شما را در بیلبورد اتوبان همت ببینند! کلی حصار و تیر چراغ برق و… در این شهر موجود است!


بازاریابی چریکی یا بازاریابی پارتیزانی


6) بازاریابی محیطی

در این روش بازاریابی، اغلب تمرکزمان بر این است که چیزی را در محیط بیرون، یک جوری به دامنه کسب و کارمان ربط بدهیم. مثال‌ها را ببینید لغایت بهتر متوجه شوید:


بازاریابی چریکی یا پارتیزانی

بازاریابی چریکی به سخیف بازاریابی محیطی بدست آدیداس

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی

بازاریابی چریکی به سخیف بازاریابی محیطی بدست یک شرکت تولیدکننده شامپوی سگ

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی

بازاریابی چریکی به سبک بازاریابی محیطی بدست KitKat

7) بازاریابی حضوری

این طریق دقیقا همان اصول بازاریابی محیطی را دارد (البته اگر به صورت بازاریابی پارتیزانی بخواهیم اجرایش کنیم، وگرنه به طور کلی با همدیگر فرق دارند)، با این تفاوت که در این روش، به نوعی کوشش می‌کنیم تا بستگی بهتر و نزدیک‌تری را بین محصول و مخاطب برقرار کنیم. مثال‌ها را ببینید، در هر کدام از آن‌ها بیننده مالکیت آن کالا را می‌تواند دانستن کند، درک کند، لمس کند…


بازاریابی پارتیزانی یا چریکی


8) تعویض (Alternative Marketing)

در این طریق کوشش می‌کنیم تا به روشی خلاقانه، محصولمان را جایگزین یک اِلِمانی در خیابان یا اتوبان یا حصار خانه ها و… کنیم؛ به نحوی که این جایگزینی، هویت فرآورده یا خدمات ما را نشان دهد.


مثال1: در این جا دوراسل (شرکت تولید کننده باتری) به گونه‌ای خلاقانه باتری (محصول) خویش را جایگزین یک المانی در پله برقی کرده است، که استعمال محصولش (برق‌رسانی) را نشان دهد:

با آی‌فون 6 اندرویدی و ارزان آشنا شوید!

تاکنون کمپانی‌های چینی محصولات زیادی را معرفی کرده‌اند که برخی از آن‌ها سعی دارند محصولی همانند آی‌فون‌های اپل بسازند و تاکنون نیز شاهد چنین محصولاتی بوده‌ایم. امسال نیز کمپانی Gold-East در نمایش CES محصولی را با شباهت بسیار زیاد به آی‌فون 6 معرفی کرد که MS937 نام داشت.

iphoneclone2

این گوشی واقعا شبیه به آی‌فون 6 است و حتی بزل دور صفحه نمایش نیز اندازه مشابه آی‌فون 6 را دارد و نوار طلایی رنگ آی‌فون 6 در اطراف این محصول دیده می‌شود. کلید خانه نیز همانند محصول اپل دایره‌ای شکل است. اما MS937 قیمتی به مراتب پایین‌تر از آی‌فون 6 دارد و با پرداخت 115 دلار می‌توانید یکی از آن‌ها را داشته باشید.

یک دوربین 5 مگاپیکسلی در بخش پشتی جای خوش کرده است که از لحاظ مگاپیکسل پایین‌تر از دوربین 8 مگاپیکسلی اپل بوده و همچنین توان رقابت با دوربین‌ سایر پرچم‌دارن را نیز ندارد (تنها شکل و شمایل یک پرچم‌دار را دارد).

iphoneclone3

صفحه نمایش این محصول نیز فول اچ‌دی نیست و از یک نمایشگر اچ‌دی بهره می‌برد و همچنین از شبکه 4G نیز پشتیبانی نمی‌کند. گفتنی است که این گوشی از سیستم عامل اندروید با رابط کاربری شبیه به اپل استفاده می‌کند.

Gold-East MS937 تنها محصولی نیست که سعی دارد خود را به خاندان آی‌فون شباهت دهد و تاکنون کمپانی‌های زیادی در این راه قدم برداشته‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌تواند به لنوو و هوآوی اشاره کرد.

منبع: 

https://itresan.com/58460/iphone-clone-android-photos/

بلومبرگ: اچ‌تی‌سی با پرچم‌دار و ساعت هوشمند به بارسلونا می‌آید!

چندی پیش بود که کمپانی اچ‌تی‌سی دعوت نامه مراسم خود در کنفرانس جهانی موبایل را ارسال کرد و تاحدودی معرفی پرچم‌دار جدیدش را تایید نمود. حال خبرگزاری Bloomberg اطلاعاتی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد این محصول جدید که وان M9 نام خواهد داشت، از لحاظ طراحی از همان زبان سری وان اچ‌تی‌سی بهره خواهد برد و با سه رنگ همیشگی طلایی، نقره‌ای و خاکستری روانه بازار خواهد شد.

HTC-ONE-M8

دوربین اصلی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی 20 مگاپیکسلی خواهد بود اما این به معنای کنار گذاشتن فناوری UltraPixel نیست و این محصول در دوربین جلو از پیکسل‌های بزرگ استفاده می‌کند تا تصاویر بهتری را در شرایط نوری ضعیف ثبت کند. از سایر مشخصات اچ‌تی‌سی وان M9 می‌توان به پردازنده 8 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 810 و اسپیکر دالبی 5.1 و رابط کاربری سنس 7 اشاره کرد که پوسته‌ای زیبا برای سیستم عامل اندروید محسوب می‌شود.

اگرچه اطلاعات زیادی در دسترس نیست اما احتمال می‌رود که اچ‌تی‌سی در مراسم خود که در شهر بارسلونا برگزار خواهد شد، ساعت هوشمندش را نیز معرفی نماید که انتظار می‌رود در نتیجه همکاری اچ‌تی‌سی با Under Armour تولید شده باشد.

به هر حال نمایشگاه موبایل امسال که در اسفند ماه برگزار خواهد شد سرشار از محصولات جدید است که مشتاقانه منتظر آن‌ها هستیم.

منبع: 

https://itresan.com/58474/htc-m9-smartwatch-mwc-2015/