اخبار تکنولوژی 7

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 7

معرفی تکنولوژی

کشف یک الگوی جدید از انفجارهای رادیویی کیهان؛ آیا پای فرازمینی‌ها در میان است؟

یکی از رازهای کیهان، حالا مرموزتر از قبل شده است. ستاره‌شناسان سرنخی را پیدا کرده‌اند که می‌تواند توضیح دهد چرا انفجارهای امواج رادیویی سریع (FRBs)، هر چند وقت یک‌بار، از اعماق فضا به زمین می‌رسند. اما این سرنخ، یک الگوی ۱۶روزه در یکی از انفجارهاست که می‌تواند تئوری‌های موجود درباره علت به وجود آمدن انفجارهای رادیویی سریع را به چالش بکشد.

انفجارهای رادیویی سریع، احتمالا میلیاردها سال وجود داشته‌اند. اما ما آن‌ها را در سال 2007 کشف کردیم و تا به‌ امروز هم فقط تعداد کمی از آن‌ها را شناسایی کرده‌ایم. ستاره‌شناسان در ژوئن ۲۰۱۹ توانستند یک FRB را تا کهکشان خانگی‌اش ردیابی کنند. آن‌ها این FRB را FRB 180916.J0158+65 نام‌گذاری کردند.

هیچ‌کس نمی‌داند که چه چیزی باعث به وجود آمدن این انفجارهای سریع امواج رادیویی می‌شود. از آنجاییکه این انفجارها، بسیار نادر، غیرعادی و درخشان هستند، فیزیک‌دانان فکر می‌کنند که آن‌ها احتمالا از رخدادهای عظیمی مانند برخورد ستاره‌ها به وجود می‌آیند.

محققان، FRB 180916.J0158+65 را برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ هنگام بررسی داده‌های آشکارساز CHIME/FRB شناسایی کردند. آن‌ها در ژانویه امسال، با تجزیه و تحلیل مجدد داده‌های قدیمی توانستند بیش از یک انفجار را از طرف این FRB ردیابی کنند. اما چیز جدیدی که ستاره‌شناسان موفق به کشف آن در FRB 180916.J0158+65 شده بودند، الگوی منظمی از انفجارها بود. این الگو، شامل یک چرخه فعالیت ۴روزه است که در طول آن، امواج رادیویی به طور منظم به داخل فضا پخش می‌شوند. اما بعد از آن، یک دوره ۱۲ روزه خاموشی وجود دارد. البته آشکارساز CHIME/FRB تنها گاهی‌اوقات توانسته بود انفجارهای FRB 180916.J0158+65 را ردیابی کند، بنابراین این احتمال وجود دارد که بسیاری از انفجارهای FRB در طول دوره فعالیت‌اش، توسط این آشکارساز ردیابی نشده‌اند.

الگوی انفجارهای FRB 180916.J0158+65، تقریبا با هیچ‌یک از توضیحات موجود درباره FRBها همخوانی ندارد. الگوهایی مثل این، در علم ستاره‌شناسی، اغلب به یک شی چرخشی سریع، نسبت داده می‌شود. برای مثال، ستاره‌های نوترونی گاهی‌اوقات به نظر می‌رسد که به‌طور منظم، از دید آشکارسازهای اشعه X ناپدید می‌شوند. علت آن هم این است که نقاط داغ روی سطح آن‌ها، طوری می‌چرخند که مانند نور یک چراغ دریایی، مرتبا ظاهر و ناپدید می‌شوند. البته احتمالات دیگری هم می‌تواند در توضیح این الگو وجود داشته باشند.

منبع:

https://itresan.com/290964/%da%a9%d8%b4%d9%81-%db%8c%da%a9-%d8%a7%d9%84%da%af%d9%88%db%8c-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d9%86%d9%81%d8%ac%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%88%db%8c%db%8c/

تصاویری از ظاهر IMac خمیده اپل منتشر شد

اخیرا اپل اختراعی را ثبت کرده که به نمایشگری خمیده برای iMac و یک صفحه‌کلید اشاره می‌کند. قسمت خمیده پایین این نمایشگر بر روی میز قرار گرفته و جهت قائم نگه‌داشتن این نمایشگر برای استفاده‌های روزمره، این شرکت در قسمت پایینی و پشت این دستگاه یک پایه قرار داده است. در این قسمت سخت‌افزار این دستگاه نیز گنجانده شده است. این iMac طراحی شده می‌تواند در زاویه‌های مختلف مورداستفاده قرار گیرد.

حال، وب‌سایت Letgodigital با همکاری یک طراح، رندرهای زیبایی را از این iMac جدید منتشر کرده است. در کنار این رندرها، این تیم انیمیشنی سه‌بعدی را نیز طراحی کرده که زیبایی این دستگاه را بیشتر نشان می‌دهد.

 

درحالی‌که این طرح زیبا به نظر می‌رسد، اما راهی وجود ندارد تا میزان نزدیکی این طرح به واقعیت را تشخیص دهیم. دستگاه‌های iMac شرکت اپل از سال 1998 که برای اولین بار به بازار عرضه شدند، تغییرات زیادی را تجربه نکرده‌اند. این طراحی تا حدودی نویدبخش بوده و با توجه به اینکه اکثر شرکت‌ها به دستگاه‌های خمیده روی آورده‌اند، جای تعجب ندارد که اپل نیز اقدامی مشابه را انجام دهد.

متأسفانه اپل در حال حاضر فقط طرحی مربوط به یک دستگاه خمیده را به ثبت رسانده، بنابراین سخت است که بگوییم آیا اپل واقعا به دستگاه‌های خمیده علاقه دارد یا اینکه با این اقدام فقط سعی کرده تا از پتنت ترول (رویه‌ای که طی آن شرکت‌ها از طریق شکایت‌های مرتبط با یک اختراع، علیه سایرین اقامه دعوا می‌کنند) جلوگیری کند.

منبع:

https://itresan.com/289987/%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b8%d8%a7%d9%87%d8%b1-imac-%d8%ae%d9%85%db%8c%d8%af%d9%87-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d9%85%d9%86%d8%aa%d8%b4%d8%b1-%d8%b4%d8%af/

گوشی هوشمند Moto G8 Power در فروشگاه آمازون دیده شد

بهترین افشاگری‌‌ها آنهایی هستند که از جانب خود تولیدکنندگان انجام می‌شوند. رتبه دوم نیز به خرده‌فروش‌هایی اختصاص دارد که زودتر از موعد مقرر، محصولات جدید را فهرست‌ بندی می‌کنند. محصول موردنظر ما Moto G8 Power است که امروز برای مدت کوتاهی در فروشگاه آمازون نمایش داده شد. این فروشگاه به‌سرعت این محصول را از لیست کالاهای خود حذف کرد، اما نه آن‌چنان سریع که بتواند جلو افشای اطلاعات ازجمله رندرهای زیر را بگیرد.

انتظار می‌رود که این محصول در رویداد Motorola MWC که در اواخر ماه جاری میلادی برگزار شده، رونمایی شود. درکنار این محصول، انتظار می‌رود که مدل استاندارد این گوشی یعنی G8 و G Stylus نیز معرفی شوند. رندرهایی از این سه گوشی مدتی پیش به بیرون درز کرده بود.

فهرست‌ بندی آمازون به ما اعلام می‌دارد که گوشی هوشمند Moto G8 Power در دو رنگ مشکی دودی و آبی کاپری به بازار عرضه می‌شود. G8 Power از یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی، نمایشگری 6.4 اینچی +FHD، چهار گیگابایت رم، اسپیکرهای دوگانه و پردازنده‌ای هشت هسته‌ای بهره خواهد برد. فقط در این حد اشاره شده که دوربین پشتی این گوشی نیز چهارگانه بوده و اطلاعات دیگری از آن در دسترس نیست. افشاگری‌های پیشین به دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی، لنز ماکرو شوتر 2 مگاپیکسلی، لنز التراواید 8 مگاپیکسلی و همچنین یک لنز تله‌فوتوی 8 مگاپیکسلی اشاره می‌کردند. 

Moto G8 Power مقاومتی جزئی در برابر رطوبت دارد، اما نباید انتظار داشت که این گوشی بتواند در حجم زیادی از آب همانند استخر دوام بیاورد.

منبع:

https://itresan.com/289975/%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-moto-g8-power-%d8%af%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%b2%d9%88%d9%86-%d8%af%db%8c%d8%af%d9%87-%d8%b4/

مزایای ایجاد فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان

در این عصر و سررسید اندک شدن به یک ناحیه ( آسیا ، محدودیت محلی و...) برای فروش کالا و خدمات کاری زیاد اشتباه است . در فروشگاه های فیزیکی دقیقا رویکرد محلی هستی دارد و فروش کالا و خدمات تنها به محدوده یا ناحیه ای  ویژه محدود می شود. ولی اگر از فروشگاه اینترنتی برای ارائه کالا و خدمات خود استفاده کنید همواره می توانید نشانه تقسیم تر محصولات و خدمات خویش را برای مشتریانتان ارائه دهید. از برتری های فروشگاه اینترنتی می تاب به موارد پایین اشاره کرد.

دستیابی به مشتریان اغلب با فروشگاه اینترنتی
اینترنت را می طاقت به یک استخر پر از مشتری تشبیه کرد. که همواره این استخر نسبت به فروشگاهای فیزیکی ارشد است و با داشتن یک فروشگاه اینترنتی خوب می توانید به تعداد زیادی از مشتریان دسترسی داشته باشید. علاوه بر آن فروشگاه اینترنتی همواره در هزینه های شما صرفه جویی می کند. با فروشگاه اینترنتی خیلی ساده می توانید محصولات و خدمات خود را همواره برای مشتریان بیشتری ارائه دهید و به شهری خاص محدود نمی شود.


عرضه و تقاضا در فروشگاه های اینترنتی

در فروشگاههای فیزیکی مشتری انتظار دارد که بعد از پرداخت پول کالای خریداری شده را تحویل بگیرد ولی در فروشگاههای اینترنتی شما می توانید به مشتریان خویش یک تصویری از فرآورده را نمایش دهید و تنها باید به موجودی کالای خود پروا داشته باشید علاوه بر آن یک بازه زمانی به اسم بازه چشمداشت هستی دارد که پس از سفارش فرآورده باره نظر باید سپری شود لغایت محصول باره عقیده به دست مشتری برسد. فلذا با گمان احت می توانید کالای خویش را بفروشید .


نوع کالای قابل فروش در فروشگاه اینترنتی
شما می توانید مستقل از نوع کالا و فاصله هر محصولی را برای مشتریان خویش در هر فاصله مکانی ارسال کنید. تعدد فروشگاههای اینترنتی همواره مقاوم کرده اند که می نا هر محصولی را در اینترنت فروخت. فلذا شما هم بهتر است که کالای مور نظر خود را در یک فروشگاه اینترنتی به فروش برسانید


صرفه جویی در هزینه با فروشگاه اینترنتی
شما با داشتن یک پهنه و یک هاست یا سرور و قالب فروشگاهی  کسب و کار خویش را شروع کنید که همواره خرج آن به مراتب خیلی کمتر از کرایه فروشگاه برای فروشگاه های فیزیکی است . علاوهبرآن نیز مشتری به مراتب خیلی ساده تر می تواند با کسب و کار شما آشنا شود (تنها با سرچ و جند کلیک ساده)


در دسترس بودن فروشگاه اینترنتی

فروشگاه انترنتی از قواعد یک فروشگاه فیزیکی پیروی نمی کند و می تواند در تمام مدت شبانه روز به صورت 24 ساعته برای مشتریان در دسترس باشد.بنابراین صاحبان فروشگاه اینترنتی از این محدودیت کاملا مستثنی هستند. و مشتریان می توانند کالای باره عقیده خود را در حالی که بر روی مبل نشسته اند و تلویزیون میبینند بخرند فلذا آسودگی خریدار هم می تواند احد از مزیت ها باشد زیرا راغب تر به خرید اینترنتی هستند.

گردش مالی در فروشگاههای اینترنتی

در دنیای اینترنت چیزی به نام نسیه هستی ندارد و مشتری باید قبل از گرفتن محصول پول آن را پرداخت کند . بیشتر این پرداخت ها هم به چهره انلاین است . و از این نظر نیز به مراتب خیلی به نفع صاحبان سوداگری است .
پتانسیل رشد فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی همواره رو به پیشرفت است و به یک محدوده خاصی ختم نمی شود. پس داشتن یک سوداگری با رشد قابل توجه خیلی بهتر از داشتن ک کسب و کار فیزیکی بدون قابلیت رشد و محدود است

آموزش ساخت نمودار خطی خمیده در مایکروسافت اکسل

زمانی که یک نمودار خطی در مایکروسافت اکسل رسم می‌کنید، می‌بینید که به طور پیش‌انگار خط‌ها به گونه‌ای تیز و شکسته نمایان شده‌اند. ولی به راحتی می‌توانید آنان را به گونه‌ای نرم و صاف دگرگون کنید تا زیباتر به چشم بی‌آیند.

به دنبال این آموزش، ما می‌خواهیم به دستکاری گوشه‌های نمودار خطی تیز و شکسته بپردازیم، تا بتوانیم آن را به خطی صاف، یکنواخت و خمیده دگرگون کنیم.

از این رو، با ما همراه باشید.

در این مثال، ما می‌خواهیم از داده‌های فروش ماهانه کلوچه با عنوان Cookies، یک نمودار خطی خمیده رسم کنیم.

نخست بازه A1:F2 را نشان کنید، سپس به سربرگ Insert بروید، و از روی Line or Area Chart کلیک کنید و در پایان ویژگی Line را برگزینید.

اکنون می‌بینید که یک نمودار خطی که چند خط راست را در بر دارد ساخته شده است.

برای آنکه بتوانید آن را به خطی خمیده دگرگون کنید، روی آن کلیک راست کنید و سپس ویژگی Format Data Series را در منوی کشویی پیش رو برگزینید.

در پنجره‌ای که باز شده است، نخست بر روی رسته Fill & Line کلیک کنید، سپس تیک ویژگی Smoothed Line را بزنید.

اکنون نمودار خطی شما صاف و خمیده است.

منبع:

https://itresan.com/289426/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d9%86%d9%85%d9%88%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%ae%d8%b7%db%8c-%d8%ae%d9%85%db%8c%d8%af%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%a7%db%8c%da%a9%d8%b1%d9%88%d8%b3/