اخبار تکنولوژی 7

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 7

معرفی تکنولوژی

مقایسه دوربین اسمارت‌فون‌های می نوت 10 شیائومی و گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ

به باور بسیاری از کاربران، مقایسه پرچم‌دار تمام‌عیار گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با اسمارت‌فون کاملا میان‌رده شیائومی می نوت 10 احتمالا اقدامی عجیب و غیرضروری به‌نظر می‌رسد. اما در نامگذاری هر 2 هندست از واژه‌های “نوت” و “10” استفاده شده است؛ لذا مقایسه آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

بررسی سخت‌افزار دوربین

شیائومی می نوت 10 نخستین هندستی است که با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی روانه بازار می‌شود. این حسگرها از آرایه فیلتر Quad Bayer بهره می‌گیرند. بدین‌ترتیب تصاویر ثبت شده توسط حسگر 108 مگاپیکسلی نهایتا دارای رزولوشن 27 مگاپیکسلی خواهند بود.

دوربین اصلی می نوت 10 با اندازه 1/1.33 اینچی و گشودگی دیافراگم f/1.7 بزرگ‌ترین سنسور دوربین به‌کارگیری شده در یک اسمارت‌فون محسوب می‌شود. از سوی دیگر دوربین گلکسی نوت 10 پلاس از مکانیسم دیافراگم دوگانه بهره می‌گیرد. این حسگر در محیط‌هایی با روشنایی مطلوب از گشودگی دیافراگم f/2.4 استفاده کرده و وضوح بهتر و عمق میدان بیش‌تری را ارایه خواهد داد. با این‌حال در محیط‌های کم‌نور، دیافراگم تا حداکثر اندازه f/1.5 باز شده و نور بیش‌تری جذب خواهد شد. البته اندازه این حسگر کوچک‌تر بوده و در زمینه جذب نور با دوربین می نوت 10 قابل رقابت نیست. البته هر 2 هندست مجهز به دوربین‌های دیگری نیز هستند. در واقع می نوت 10 دارای حسگرهای دوربین کاربردی‌تر نسبت به سایر هندست‌های موجود در بازار است. ماژول دوربین پشتی این هندست از 1 لنز فوق‌عریض، 2 دوربین تله‌فوتو، یک لنز نمای نزدیک و حسگر اصلی 108 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند؛ در حالی‌که گلکسی نوت 10 پلاس مجهز به 1 لنز واید، 1 حسگر فوق‌عریض، 1 لنز تله‌فوتو و حسگر اصلی 12 مگاپیکسلی است.

عملکرد دوربین در روشنایی روز

در ابتدا به مقایسه نمونه‌های کلاسیک می‌پردازیم و در این قسمت، نتایج کاملا مشهود هستند. هندست شیائومی در زمینه ثبت الگوی نقطه‌ای پرده بالکن، عملکرد مناسبی داشته است؛ در حالی‌که رزولوشن پایین‌تر دوربین گوشی گلکسی در کنار ترفندهای افزایش وضوح به‌کارگیری شده توسط سامسونگ موجب نمایش مصنوعی این الگوها شده است:

 

تصویر ثبت شده توسط نوت 10 پلاس (سمت چپ) و می نوت 10 (سمت راست)

همچنین در تصویر 27 مگاپیکسلی ثبت شده توسط می نوت 10، جزئیات مربوط به شاخه‌های درختان و انعکاس آن‌ها بر روی شیشه پنجره کاملا مشهود است؛ در حالی‌که تصویر ثبت شده توسط گلکسی نوت 10 پلاس فاقد چنین مشخصه‌ای است.

 

همچنین عملکرد دوربین گلکسی نوت 10 پلاس در زمینه ثبت برخی جزئیات نظیر بافت چمن تا حدودی تصنعی است؛ در حالی‌که تصویر ثبت شده توسط می نوت 10 از ظاهر طبیعی‌تری برخوردار است.

 

تصویر ثبت شده توسط نوت 10 پلاس (سمت چپ) و می نوت 10 (سمت راست)

تصاویر ثبت شده توسط هندست شیائومی احتمالا نیازمند پردازش بیش‌تر جهت ارتقا کنتراست و میزان اشباع رنگ هستند؛ در نتیجه تصاویر ثبت شده توسط گلکسی نوت 10 پلاس از غنای رنگ بالاتری برخوردار هستند. این پدیده به‌وضوح در تصاویر زیر قابل تشخیص است:

 

تصویر ثبت شده توسط نوت 10 پلاس (سمت چپ) و می نوت 10 (سمت راست)

کاربران هنگام عکاسی از سوژه‌هایی با فواصل متغیر و در فضاهای غیرمسقف احتمالا به‌دنبال قابلیت فوکوس دقیق‌تر هستند. در این موقعیت هندست گلکسی به‌دلیل حسگر و دیافراگم کوچک‌تر، برتر از رقیب خود ظاهر می‌شود. به‌عنوان مثال در تصاویر زیر بر روی مجسمه یک حلزون فوکوس شده است. در تصویر نوت 10 پلاس، بافت بوته گیاه کماکان در محدوده فوکوس قرار دارد؛ در حالی‌که این وضعیت در خصوص تصویر می نوت 10 صادق نیست.

 

تصویر ثبت شده توسط نوت 10 پلاس (سمت چپ) و می نوت 10 (سمت راست)

عملکرد دوربین در فضاهای کم‌نور

به لحاظ تئوری شیائومی می نوت 10 با وجود یک حسگر غول‌پیکر، عملکرد بهتری در مقوله عکاسی شبانه ارایه خواهد داد. تکنیک‌های پردازشی مورد استفاده در اسمارت‌فون‌ها بر کیفیت تصاویر ثبت شده و طیف دینامیکی آن‌ها تاثیر بسزایی دارد. دوربین نوت 10 پلاس علیرغم تمامی کاستی‌های خود در این زمینه برتر ظاهر می‌شود. در واقع نرم‌افزار دوربین شیائومی در زمینه بهره‌برداری کامل از ظرفیت حسگر 108 مگاپیکسلی گوشی ناکام بوده است.

 

تصویر ثبت شده توسط نوت 10 پلاس (سمت چپ) و می نوت 10 (سمت راست)

تصاویر دوربین می نوت 10 کماکان از جزئیات بیش‌تری در مناطق روشن برخوردار هستند. با مشاهده دقیق تصاویر زیر متوجه خواهید شد که در تصویر ثبت شده توسط می نوت 10، بافت پرده پشت پنجره به‌وضوح قابل رویت است؛ در حالی‌که تصویر ثبت شده توسط نوت 10 پلاس از جزئیات کمتری در این قسمت برخوردار است. بعلاوه هندست شیائومی در زمینه حذف نویز از تصاویر، دست بالا را در اختیار دارد. این موضوع با توجه به اندازه بزرگ‌تر حسگر چندان تعجب‌آور نیست.

 

با تغییر وضعیت دوربین به حالت شبانه، سطح جزئیات در تصاویر هندست شیائومی کمی کاهش پیدا می‌کند. با این‌حال نورپردازی آن‌ها در مقایسه با دوربین گلکسی به‌مراتب بهتر است. در این‌حالت محدوده دینامیکی هر 2 تصویر تقریبا مشابه با یکدگیر به‌نظر می‌رسد؛ اما برتری دوربین شیائومی در زمینه ثبت جزئیات به اندازه حالت عکاسی (Photo) مشهود نیست.

 

تصویر ثبت شده توسط نوت 10 پلاس (سمت چپ) و می نوت 10 (سمت راست)

در محیط‌های تاریک‌تر هندست شیائومی کماکان می‌تواند تصاویری بسیار چشمگیر همراه با جزئیات کاملا مناسب را به ثبت برساند. در این‌حالت محدوده دینامیکی با حالت ایده‌آل فاصله دارد؛ اما سایه‌ها به شکلی منطقی نمایش داده می‌شوند. هندست سامسونگ در زمینه ثبت مناطق روشن، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد؛ اما تصاویر ثبت شده توسط آن نویزی‌تر بوده و دارای جزئیات کمتری هستند.

جمع‌بندی

به‌طور کلی تصاویر ثبت شده توسط شیائومی می نوت 10 به لحاظ وضوح دارای برتری معناداری نسبت به گلکسی نوت 10 پلاس هستند. اگرچه این برتری غالبا هنگام بزرگنمایی تصاویر نمایان می‌شود. در مواردی نظیر بزرگنمایی معمول یا اشتراک‌گذاری تصاویر در رسانه‌های اجتماعی، برخی جوانب کیفی تصویر نظیر پردازش رنگ و قابلیت HDR در کانون توجه قرار می‌گیرند. دوربین گلکسی نوت 10 پلاس علیرغم رزولوشن پایین‌تر خود در این حوزه‌ها فوق‌العاده ظاهر می‌شود. ناتوانی شیائومی در ارایه گزینه‌ای برای کنترل عمق میدان دید دوربین در برخی مواقع می‌تواند مشکل‌ساز باشد. گلکسی نوت 10 پلاس با استفاده از تکنیک دیافراگم متغیر این مشکل را برطرف نموده است. با این‌حال گوشی‌های فعلی سامسونگ با وجود سنسورهای کوچک‌تر خود قادر به رقابت با دوربین می نوت 10 نخواهند بود.

منبع:

https://itresan.com/289503/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d9%85%d8%a7%d8%b1%d8%aa%e2%80%8c%d9%81%d9%88%d9%86%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%aa-10/

تعریف بازاریابی چیست: آشنایی با انواع رایج آن که در کسب‌و‌کارها بکار می‌رود

بازاریابی مفهوم تقریباً پیچیده‌ای است که اصول، استراتژی‌ها و تاکتیک‌های انبوه و متنوعی را در بر می‌گیرد. در نتیجه، به دست آوردن فهم صحیحی از روش عملکرد آن می‌تواند شغل دشواری باشد. در واقع، چیرگی بر بازاریابی و اصول آن معمولاً به سال‌ها تجربه و سعی پیوسته در حوزه‌های مختلف، از جمله تنظیم استراتژی، نویسندگی یا تجزیه و تحلیل داده‌ها احتیاج دارد. در عین حال، روند رسیدن به کامیابی همش با آموختن اصول اساسی هر فعالیتی پیش درآمد می‌شود و اگر به دنبال یادگیری مفهوم بازاریابی هستید، باید با کمال سربلندی به شما اعلام کنیم که به جای مناسبی آمده‌اید.

ما در این مطلب مروری خواهیم داشت بر هر چیزی که در پروسه بازاریابی به کارتان خواهد آمد. در واقع، می‌توانید این مطلب را به عنوان کلاس مقدماتی آموزش بازاریابی در عقیده بگیرید. به‌علاوه، تلاش کرده‌ایم لغایت مفاهیم گوناگون را به ساده‌ترین زبان شدنی ذکر کنیم و لذا مفاهیم پیچیده را به اطلاعات قابل هضم تبدیل کرده‌ایم.

اما پیش از هر چیزی باید با مفهوم بازاریابی آشنا شویم و به این سؤال مهم پاسخ بدهیم که «بازاریابی چیست؟»

بیشتر بخوانید:  افزایش فروش آنلاین با 20 تدبیر فوق‌العاده اثربخش

 

بازاریابی چیست؟

به زبان ساده، به اعمالی که مایه اتمام فعالیتی از سوی مشتری می‌شوند که برای کسب‌وکار سودمند است بازاریابی گفته می‌شود. بازاریابی کل استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایی را در بر می‌گیرد که شرکت‌های گوناگون با بهره برداری از آن‌ها در جهت پیدا کردن جایگاهی برای محصولات و خدمات خویش در بازار و ترغیب بیننده هدف به خرید تلاش می‌کنند.

 

بازاریابی چیست؟

 

ترکیب بازاریابی و چهار «P» بازاریابی

یکی از شناخته‌شده‌ترین عبارات بازاریابی، مفهومی با نام «Marketing Mix» است که به عباراتی مانند «آمیزه بازاریابی» یا «آمیخته بازاریابی»، «ترکیب عناصر بازاریابی» و «ترکیب بازاریابی» برگردان شده است. این مفهوم در دنیای بازاریابی بیشتر با عنوان «چهار P» سرشناس است؛ چرا که نام انگلیسی هر یک از چهار مؤلفه برپایی دهنده ترکیب بازاریابی با حرف P آغاز می‌شود. ترکیب بازاریابی از ماضی آمیزه‌ای بوده است از محصول (Product)، بها (Price)، گسترش (Promotion) و فضا عرضه و پخش (Place). اساساً بازاریابی حول محور این چهار مؤلفه سپریدن می‌شود. در واقع، تاکتیک‌ها و کانال‌های بازاریابی همواره در حال تغییر و دگرگونی هستند، اما این مؤلفه‌ها اصولی هستند که هرگز تغییر نمی‌کنند و تمامی اقدامات بازاریابی با محوریت آن‌ها سپریدن می‌شود.

البته مدل‌های دیگری (از جمله مدل هفت P) هم هستی دارد، ولی همین چهار باره برای فهم شیوه کارکرد بازاریابی کفایت خواهد کرد. 

حال نگاهی می‌اندازیم به تک تک این مؤلفه‌های کلیدی بازاریابی:

 

محصول

این همان چیزی است که کسب‌وکار به پیگیری فروش آن است. فرآورده می‌تواند یک کالای فیزیکی باشد، یا یک سرویس (مانند مشاوره، حق اشتراک یا هر چیز مانند دیگر). برای بازاریابی هر محصول، موارد زیر باید دقیقاً مشخص شود:

- چند نوع مختلف از محصول باید به فروش برسد؟ به عنوان مثال، یک شرکت خودروساز باید برای گروه‌های مختلف خودروهایی که می‌خواهد تولید کند برنامه ریزی داشته باشد.

- هر فرآورده باید چطور بسته بندی یا ارائه شود؟ مثلاً فروشنده کف‌پوش اتومبیل باید برای شیوه ارائه تولیدات خود تصمیم بگیرد که آیا باید در جعبه، کیف یا چیز دیگری به مشتری تحویل شوند.

- چه خدماتی برای هر محصول ارائه خواهد شد؟ مواردی مثل ضمانت محصول، روند مرجوع کردن آن و موارد مثل باید مشخص شود.

علاوه بر این‌ها، بازاریابی می‌تواند به طراحی محصول و ویژگی‌هایی که باید داشته باشد نیز ورود کند. در واقع، بهترین عملکرد در بازاریابی در هنگامی رقم می‌خورد که گروه‌های بازاریابی با گروه‌های تولید مشارکت می‌کنند.

 

قیمت

طبیعتاً چیزی که در اینجا موضوعیت دارد، خرج خرید یا به کارگیری محصول است. در عین حال، بها و مسائل مرتبط با آن برخلاف ظاهرشان موضوعات نسبتاً پیچیده‌ای هستند. از دسته موارد قابل ملاحظه در جستار قیمت محصول عبارت‌اند از:

- چه قیمتی می‌تواند برای محصول باره نظر بخردانه باشد؟ تعیین قیمت‌های عادلانه و منطقی با توجه به هزینه‌های فرآوری و هزینه‌ای که ملت آماده به پرداخت آن هستند نیازمند آنالیز بازار و پژوهش رقابتی ریزبین خواهد بود.

- زمان‌بندی و سبک و سیاق اجرایی تخفیفات باید به چه ترتیبی باشد؟ در چه بازه‌های زمانی از سال یا بر اساس چه سیاست‌های تشویقی، مشتری مشمول دریافت تخفیف می‌شود؟ آیا تخفیف به صورت درصدی یا یک رقم تغییر ناپذیر اعمال خواهد شد؟

- آیا ارائه گزینه‌های گوناگون برای پرداخت خرج بخردانه است؟ به عنوان مثال، کمپانی فروشنده اتومبیل می‌تواند به جای اخذ همه مبلغ در همان ابتدا، گزینه‌هایی همانند لیزینگ یا پرداخت قسطی را در پسندیدن مشتری قرار بدهد.

 

بازاریابی چیست؟

 

ترویج

اگر یک محصول عرضه شود، اما کسی از وجود آن خبر نداشته باشد؛ از ویژگی‌ها و مزایای آن اطلاع نداشته باشد یا به آن علاقه‌ای نداشته باشد و در نتیجه به فروش نرسد، هستی یا عدم وجودش چه توفیری خواهد داشت؟ بنابراین، بعد از عرضه هر محصول (یا حتی قبل از آن)، آن محصول باید گسترش و تبلیغ شود الی مردم از وجود و منافع آن اطلاع پیدا کنند. در این راستا، مواردی مثل مؤلفه‌های زیر باید مد نظر پیمان دیتا شود:

- از کدام کانال‌ها برای ترویج و تبلیغ محصول کاربرد خواهد شد؟ این کانال‌ها می‌توانند آنلاین (مثلاً شبکه‌های اجتماعی) یا آفلاین (مثل بیلبورد) باشند. ‌ترویج و تبلیغ مورد عقیده در کدام مکان‌ها انجام می‌شود؟ در فضای مجازی یا حقیقی؟ در فروشگاه‌ها؟ در مراسم‌ها و رویدادهای مختلف؟

- از چه پیام و متنی باید کاربرد کرد؟ چه متن و لحنی به بهترین شکل ممکن می‌تواند ماهیت و منافع محصول باره نظر را برای بیننده بارز کرده و وی را به خرید ترغیب کند؟

 

مکان

مکان با «توزیع» فرآورده در پیوستگی است. هدف در اینجا در دسترس پیمان دادن محصول در محیط‌ و زمانی است که مشتری خواهان آن است. به‌عبارت‌دیگر، فرآورده مناسب باید در مکان و موعد مناسب در دسترس مشتری قرار داشته باشد الی بتواند آن را پیدا و خریداری کند. در این راستا باید به سؤالات زیر پذیرش بدهید:

- محصول از چه روش و از کجا پخش خواهد شد؟ مثلاً از راه اینترنت یا به صورت آفلاین؟

- فرآورده باره عقیده دقیقاً در کدام مناطق و نواحی پخش می‌شود؟ به عنوان مثال، اگر فروشنده لباس‌های پشمی هستید، مناطقی همانند نواحی جنوبی کشور نمی‌تواند مکان مناسبی برای پخش محصول شما باشد.

 

انواع بازاریابی

بازاریابی را می‌توان با پروا به شاخص‌های مختلف به انواع متفاوتی تقسیم بندی کرد؛ به عنوان نمونه، بازاریابی سنتی و امروزین یا بازاریابی آنلاین و آفلاین. در این دسته به برخی از مهم‌ترین گونه ها بازاریابی اشاره می‌کنیم.

 

بازاریابی B2B و بازاریابی B2C

منظور از بازاریابی B2B (بنگاه به بنگاه، تجارت با تجارت، بیزنس با بیزنس، شرکت با شرکت یا صنعتی) بازاریابی محصولات شرکت برای فروش به شرکت‌های سایر است. از طرف دیگر، قصد بازاریابی B2C (تجارت با مصرف کننده یا بازاریابی مصرفی) مصرف کننده معمولی است. اگرچه این دو نوع بازاریابی از جهات بسیاری با هم همانندگی دارند، اما کمینه از چهار جهت متفاوت هستند:

 

1. تصمیم گیرنده: در بازاریابی B2C هر یک از کسان خانواده می‌تواند یک مشتری باشد و برای خودش تصمیم بگیرد؛ ولی در بازاریابی B2B باید سلسله مراتب در نظر گرفته شود.

2. فرآیند، انگیزه و سررسید لازم برای تصمیم‌گیری: تصمیم‌گیری در بازاریابی B2C می‌تواند احساسی یا بر مبنای یک تصمیم یا هوس آنی باشد؛ اما در مورد B2B تصمیمات بر بر اساس یک روال مشخص و با برنامه ریزی ریزبین گرفته می‌شود.

 

بازاریابی آفلاین و بازاریابی آنلاین

با پروا به استفاده از اینترنت یا عدم به کارگیری آن، می‌توان بازاریابی را به دو نوع آنلاین (با استفاده از اینترنت) و آفلاین (بدون استفاده از اینترنت) دسته بندی کرد. در اینجا مروری خواهیم داشت بر انواع هر یک از این دو مدل بازاریابی: 

 

انواع بازاریابی آنلاین

امروزه رشد روزافزون اینترنت و گسترش بازاریابی آنلاین بسیاری از روش‌های سنتی بازاریابی را منسوخ یا به‌روز کرده و ارتقا دیتا است. 9 باره ذیل متداول‌ترین انواع بازاریابی آنلاین هستند که در کسب‌وکارهای گوناگون می‌توان از آن‌ها استفاده و بهره برداری کرد:

مقاله مرتبط: 7 راهبرد کارآمد در بازاریابی دیجیتال که باید بدانید

 

بازاریابی چیست؟

 

1. بازاریابی محتوایی

هر سال بازار بازاریابی محتوایی نسبت به سال گذشته داغ‌تر می‌شود که البته این بی‌دلیل نیست: ملت بیشتر از آنکه به پیگیری آن باشند که چیزی به آن‌ها بفروشید یا با تبلیغات گاه و بیگاهتان مزاحم کارشان شوید، رغبت دارند که به آن‌ها کمک کنید و اطلاعات بیشتر، متناسب‌تر و باکیفیت‌تری را در اختیارشان پیمان بدهید.

هدف اصلی بازاریابی محتوایی فرآوری محتوایی است که به مخاطب و حل مشکلات وی کمک می‌کند. از این روش چند منظور مهم محقق می‌شود؛ به‌این‌ترتیب که به‌تدریج جامعه‌ای از مخاطبان متناسب برای کسب‌وکار شکل می‌گیرد و اعتبار کسب‌وکار و در پایان مقدار فروش آن افزایش پیدا می‌کند.

«محتوا»ی بازاریابی محتوایی می‌تواند هر چیزی باشد؛ از وبلاگ نویسی و انتشار محتوای متنی در وب‌سایت گرفته تا ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، ویدئو، کتاب‌های الکترونیکی یا هر محتوای دیجیتال دیگری که بتوان از آن با اهداف بازاریابی استفاده کرد. آیتم‌های چاپی همانند بروشورها یا مجلات را نیز می‌توان به عنوان نوع سنتی بازاریابی محتوایی قلمداد کرد.

 

2. بازاریابی ایمیلی

شاید انگار کنید که ایمیل منسوخ شده و به تاریخ ادامه است، اما آمار و ارقام چیز دیگری را نشان می‌دهد. در واقع، آمارهای گوناگون حاکی متعلق به است که میزان مراجعت سرمایه (ROI) بازاریابی ایمیلی (یا ایمیل مارکتینگ) چیزی بین 3800 تا 4200 درصد متغیر است؛ به این معنی که در ازای هر ریالی که خرج می‌کنید، 38 تا 42 ریال درآمد خواهید داشت.

مقاله مرتبط: چطور با کمک بازاریابی ایمیلی برند خویش را مطرح کنیم؟

 

3. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

انسان به عنوان یک موجود اجتماعی با حضور در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی کوشش می‌کند تا پاسخگوی نیازهای اجتماعی خویش باشد. با بهره برداری از این دربایستن و علاقه می‌توانید اخطار ملت نسبت به برند خویش را تقویت کنید، یک اجتماع پرکار و علاقه‌مند از مشتریان خفته و بالفعل ساختن بدهید و محتوا و محصولات خود را در مساوی افراد جدیدی پیمان بدهید.

مقاله مرتبط: 10 برتری بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کار شما

 

بازاریابی چیست؟

 

4. تبلیغات آنلاین و کلیکی

تبلیغات کلیکی (PPC) همان تبلیغاتی هستند که در بالای نتایج جستجو تماشا می‌کنید. برتری این نوع از تبلیغات و اکثر تبلیغات اینترنتی مثل این است که هدفمند هستند و به‌علاوه، آمارگرفتن دقیقی از چگونگی کلیک‌ها و کلیک کنندگان را در گزین کردن تبلیغ‌کننده پیمان می‌دهند که می‌توانید متعلق به برای پیشبرد بهتر اهداف بازاریابی خود کمک بگیرید.

 

بازاریابی چیست؟

 

5. سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو

یکی از مؤثرترین روش‌های بازاریابی و جذب ترافیک، سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. در طول پروسه بهینه سازی، با سازمان‌دهی محتوا و انجام سایر اقدامات پیوسته با سئوی کلاه‌سفید (به معنی استفاده از راهکارهای استاندارد و تخطی نکردن از اصول) مخاطب متناسبی را جذب می‌کنید که به موضوعات وب‌سایت شما و تولیدات شرکتتان علاقه‌مند است و در نتیجه، بردباری تبدیل شدن وی به مشتری بالفعل بیشتر است.

 

6. روابط عمومی

حتی در روزگاری که کانال‌ها و تاکتیک‌های نوین و پر زرق و برقی در دسترس کسب‌وکارها و مردم قرار دارد، هنوز هم شکل دادن به رابطه‌ها به سبک و سیاق قدیم برای بازاریابی کارآمد ضروری است. از راه روابط عمومی یا PR در جهت مدیریت رابطه‌ها کوشش می‌کنیم الی تصور مردم نسبت به برند ما همواره مثبت باقی بماند.

 

7. اینفلوئنسر مارکتینگ

کمک گرفتن از افراد تأثیرگذار یا «اینفلوئنسر» در حوزه‌های مختلف یگانه از روش‌های مؤثر برای بازاریابی و تبلیغات است. در شیوه اینفلوئنسر مارکتینگ با تکیه بر شهرت یک شخص شناخته شده یا تأثیرگذار و علاقه‌مندان و تعقیب کنندگان وی می‌توانید ملت را نسبت به خرید فرآورده خویش متقاعد کنید.

 

بازاریابی چیست؟

 

8. بازاریابی مشارکتی

بازاریابی مشارکتی (Affiliate Marketing) که با عناوین «بازاریابی پورسانتی»، «سیستم همکاری در فروش» و «بازاریابی رابطه‌ای» نیز شناخته می‌شود، به زبان ساده به معنای کمک گرفتن از سایرین در فروش و پرداخت درصدی از فروش به عنوان حق‌الزحمه یا پورسانت به آن‌هاست. 

 

9. بازاریابی ویروسی

منظور از بازاریابی ویروسی، به کارگیری یک آیتم محتوایی (متن، تصویر یا ویدئو) تأثیرگذار در راستای اهداف بازاریابی است. این درونمایه باید به قدری جالب یا عجیب و به طور کلی تأثیرگذار باشد که کاربران اینترنت نتوانند در مساوی به اشتراک گذاشتن آن با سایرین پایداری کنند. 

 

انواع بازاریابی آفلاین

امروزه کمک دریافت از اینترنت در بازاریابی نه‌تنها ممکن و مفید است، بلکه اینترنت چنان با حیات ما درآمیخته است که به کارگیری گونه ها بازاریابی آنلاین به یک بایستگی تبدیل شده است. در عین حال، بسیاری از روش‌های آفلاین یا سنتی هنوز به تاریخ نپیوسته‌اند و استفاده از آن‌ها خالی لطف نخواهد بود. در اینجا به چند باره از رایج‌ترین روش‌های بازاریابی آفلاین اشاره می‌کنیم:

 

• تبلیغات رادیویی، تلویزیونی یا تبلیغ در نشریات

• بازاریابی دهان به دهان: به‌این‌ترتیب که یک مشتری تجربه مثبت خویش را به مشتری سایر انتقال می‌دهد، آن شخص مشتری شما می‌شود و او هم تجربه مثبت خود را به فرد دیگری انتقال می‌دهد و این رشته ادامه پیدا می‌کند. لازم به بیان است که امروزه معمولاً اغلب از اینترنت و ابزارهای مرتبط با آن برای انتقال این تجربه‌ها کاربرد می‌شود.

• علائم، تابلوها و تبلیغات محیطی

• ارائه رایگان محصولات یا پاداش‌های جانبی

• سرمایه گذار شدن در رویدادهای بشردوستانه، ورزشی و موارد مشابه

• فلایرها و تراکت‌های تبلیغاتی

• حضور در نمایشگاه‌های محلی و تجاری

 برای دریافت مشاوره رایگان با دیجیتال مارکتینگ آوش تک در ارتباط باشید.

بازاریابی درون‌گرا و بازاریابی برونگرا

انواع گوناگون بازاریابی را می‌توان در احد از دو گروه «بازاریابی درون‌گرا» و «بازاریابی برونگرا» گنجاند. بازاریابی برونگرا (Outbound marketing) هنگامی رخداد می‌افتد که بازاریاب به سراغ مشتری خفته می‌رود. از دسته تاکتیک‌های بازاریابی برونگرا می‌توان به تبلیغ در موتورهای جستجو یا وب‌سایت‌ها، پیام‌های تجارت تلویزیونی و به کارگیری بازاریابی ایمیلی اشاره کرد. از طرف دیگر، در بازاریابی درون‌گرا (Inbound marketing) که با عناوین «بازاریابی ربایشی» و «بازاریابی کششی» نیز شناخته می‌شود، به جای آنکه ما به سراغ مشتری برویم به او کمک می‌کنیم تا ما را پیدا کند. بازاریابی محتوایی و سئو از جمله مهم‌ترین تاکتیک‌های بازاریابی درون‌گرا محسوب می‌شوند.

آموزش به اشتراک گذاری اینترنت وای‌فای به صورت همزمان در گوشی و لپ‌تاپ

در یک جهان ایده‌آل، بهره‌گیری از اتصال امن و سریع اینترنت و به اشتراک گذاشتن آن میان همه دستگاه‌هایی که داریم، امری چالش‌برانگیز نیست، ولی از آنجایی که جهان امروز ما ایده‌آل نیست، زمانی که پا به جاده‌ها می‌گذاریم یا به هر دلیل از مناطق تحت پوشش ویژه اپراتورها دور می‌شویم، بی‌گمان با محدودیت‌هایی روبه‌رو می‌شویم، به ویژه کسانی که به بهره‌گیری طولانی‌مدت از شبکه وای‌فای عمومی دل بسته‌اند.

شاید بخواهید میان راه کنار بزنید و ساعاتی را در کافه، یا شبی را در هتل یا مسافرخانه‌ای بگذرانید و بخواهید از وای‌فای ارایه‌شده در آنجا بهره ببرید، ولی قادر به استفاده همزمان از آن در گوشی و لپ‌تاپ خود نباشید. دسترسی به شبکه‌هایی که نمی‌شناسید، گاهی می‌تواند دشوار باشد، و سروکله زدن با آن‌ها اغلب از حوصله به دور است.

اگر یکی از دستگاه‌های شما به وای‌فای وصل می‌شود ولی دیگری خیر، با این حال چند گزینه برای گذر از این چالش پیش روی شما است. چه از سیستم‌عامل ویندوز بهره می‌برید چه مک — چه از گوشی‌های اندرویدی بهره می‌برید چه تبلت‌ها، ما راه‌حل‌هایی درخور نیاز پیش روی شما قرار داده‌ایم.

نکته‌ای که از آغاز باید بدانید، این است که اشتراک گذاری اینترنت غیر موبایلی میان گوشی‌های آی‌فون و تبلت‌های آی‌پد، امکان‌ پذیر نیست.

بیشتر دستگاه‌ها (به ویژه گوشی‌های اندرویدی و آی‌فون) توانا به ارسال و دریافت همزمان داده‌ها از طریق شبکه وای‌فای نیستند — به همین دلیل است که در صورت روشن بودن وای‌فای، زمانی که هات‌اسپات (hotspot) گوشی خود را روشن می‌کنید، پیوند وای‌فای قطع شده، و به پیوند سلولی (اتصال موبایلی) بازمی‌گردید.

اگر خیلی سفر می‌کنید، چه بهتر که یک مودم بی‌سیم خوب بخرید، تا با تکیه بر یک پیوند سلولی مشخص، بتواند وای‌فای ارایه دهد، و از پیوند چند دستگاه به آن نیز پشتیبانی کند، و آن را همیشه به همراه خود داشته باشید — راه دیگر این است که از یک گوشی یا تبلت روز بهره ببرید، تا بتواند نقش شایسته و بسزایی را در اتصال به اینترنت، و مدیریت داده ایفا کند، تا به بهره‌گیری از شبکه‌های وای‌فای وابسته نباشید; این جدا از ارتقا سطح پایداری امنیت، در سرعت و کیفیت دسترسی به اینترنت نیز بسیار اثرگذار است.

در ادامه، به بهره‌گیری از وای‌فای و به اشتراک گذاشتن آن میان همه دستگاه‌های شما خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید.

اینترنت wifi

شیوه ساخت شبکه وای‌فای در ویندوز

برای استفاده از وای‌فای و به اشتراک گذاشتن آن میان دستگاه‌های خود، مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد محیط Start شوید.
  2. به Settings رجوع کنید.
  3. به بخش Network & Internet بروید.
  4. به زیربخش Mobile hotspot بروید.
  5. در قسمت Share my Internet connection from، از منوی کشویی گزینه WiFi یا Ethernet را انتخاب کنید.
  6. در قسمت Share my Internet connection over، دایره کنار گزینه WiFi را کلیک و فعال کنید.
  7. در قسمت Share my Internet connection with other devices، روی کلید زیر آن کلیک کنید تا به منظور فعال شدن، به رنگ آبی درآید.

اینترنت wifi

در پایین صفحه فعلی، در قسمت Network name و Network password، نام و رمزعبور شبکه‌ای که دستگاه‌ها می‌توانند به آن وصل شوند را مشاهده می‌کنید — آن را ویندوز به صورت خودکار برای شما ساخته است.

اگر مایل به تغییر رمزعبور فعلی هستید، با کلیک بر روی دکمه Edit در پایین آن دو گزینه، می‌توانید به ویرایش آن بپردازید.

حال ویندوز برای اتصال به اینترنت آماده است، مگر آنکه هات‌اسپات را دوباره غیرفعال کنید.

این نکته را توجه کنید که شیوه فعال‌سازی هات‌اسپات در نسخه‌های قدیمی ویندوز به این شکل نیست — این روش تنها در ویندوز ۱۰ جواب می‌دهد.

شیوه ساخت شبکه وای‌فای در مک

در سیستم‌عامل مک تنها زمانی می‌توانید یک شبکه وای‌فای بسازید که در آن از پیش به یک شبکه محلی اترنت (Ethernet) وصل شده باشید. در مک نمی‌توانید همزمان به وای‌فای وصل شوید و آن را میان دستگاه‌های دیگر به اشتراک بگذارید.

اگر مک خود را به یک اینترنت کابلی (به مانند مودم‌های باسیم) وصل کرده‌اید، و می‌خواهید آن را میان دستگاه‌های خود به اشتراک بگذارید، مراحل زیر را طی کنید:

  1. منوی Apple را باز کنید.
  2. گزینه System Preferences را انتخاب کنید.
  3. به صفحه Sharing رجوع کنید.
  4. در قسمت Share your connection from، گزینه Ethernet را انتخاب کنید.
    در قسمت To computers using، تیک گزینه Wi-Fi را بزنید.
  5. در پایین صفحه روی دکمه Wi-Fi Options کلیک کنید (اینجا می‌توانید تنظیمات وای‌فای هات‌اسپات را انجام دهید، و برای آن نام و رمزعبور بسازید).
  6. تیک گزینه Internet Sharing را در سمت چپ صفحه بزنید.
  7. در پنجره درونی بازشده، روی دکمه Start کلیک کنید تا هات‌اسپات روشن شود.

اینترنت wifi

حال دستگاه‌های دیگر می‌توانند با جستجوی شبکه وای‌فای و وارد کردن رمزعبور آن، به اینترنت وصل شوند.

اگر به شبکه اترنت دسترسی ندارید، می‌توانید وای‌فای مک را از طریق بلوتوث به اشتراک بگذارید.

به این منظور، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. در قسمت Share your connection from، گزینه Wi-Fi را انتخاب کنید.
  2. در قسمت To computers using، تیک گزینه Bluetooth PAN را بزنید.

بهره‌گیری از بلوتوث بی‌گمان راضی‌کننده نخواهد بود، ولی در صورتی که انتخاب دیگری ندارید، از هیچ بهتر است.

شیوه ساخت شبکه وای‌فای در اندروید

در گوشی‌های گلکسی سامسونگ (از مدل S7 به بعد)، گزینه‌ای به نام Wifi Sharing به منظور به اشتراک گذاری وای‌فای، در تنظیمات گوشی اضافه شد; برای فعال کردن آن، مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد Settings شوید.
  2. به بخش Connections بروید.
  3. به زیربخش Mobile Hotspot and Tethering بروید.
  4. به قسمت Mobile Hotspot رجوع کنید — در اینجا دکمه‌ای کنار گزینه Wi-Fi sharing می‌بینید، که با یک بار لمس کردن روی آن، می‌توانید فعالش کنید.

با فعال‌سازی این ویژگی، می‌توانید شبکه فعلی وای‌فای را تحت یک نام جدید میان دستگاه‌های دیگر خود به اشتراک بگذارید.

برای کاربران اندرویدی دیگر، این قابلیت وجود ندارد، مگر آنکه از طریق بلوتوث برای به اشتراک گذاری وای‌فای بهره بگیرند (گرچه با سرعتی بسیار پایین)، یا اینکه از طریق USB با استفاده از ویندوز اقدام کنند.

به این منظور، مراحل زیر را پشت‌سر بگذارید:

  1. وارد Settings شوید.
  2. گزینه Network and Internet را لمس کنید.
  3. گزینه Hotspot and tethering را لمس کنید.
  4. دکمه پیش روی گزینه Bluetooth tethering را لمس و فعال کنید تا به رنگ آبی درآید.

اینترنت wifi

حال دستگاه‌های اطراف شما قادر خواهند بود تا از اتصال بلوتوث بهره‌مند شوند.

اگر یک کابل USB دم دست دارید، می‌توانید یک سرش را به کامپیوتر، و سر دیگرش را به گوشی وصل کنید، و در گوشی خود، قابلیت USB tethering را فعال کنید، تا بتوانید از اینترنت آن در کامپیوتر بهره‌مند شوید.

این نکته را در نظر بگیرید که این روش تنها در ویندوز امکان‌پذیر است. کمابیش همه گوشی‌های اندرویدی از این قابلیت بهره‌مند هستند ولی گاهی با سازوکاری گوناگون، که این وابسته به برند و مدلی است که در دست دارید.

قابل گفتن است که اپلیکیشن‌هایی هستند که می‌توانند یک شبکه وای‌فای از شبکه وای‌فای فعلی ایجاد کنند، ولی همگی از سادگی و پایداری برخوردار نیستند. از بهترین آن‌ها می‌توانیم به اپلیکیشن NetShare اشاره کنیم، ولی در پی بهره‌گیری از آن، باید تنظیمات اینترنت هر دستگاهی که می‌خواهید وای‌فای را با آن به اشتراک بگذارید را پیکربندی کنید.

جمع‌بندی
در پی بهره‌گیری از وای‌فای، اطلاعات ارسالی و دریافتی شما به معنی واقعی “روی هوا هستند” — پس، چه بهتر که پیش از استفاده از شبکه‌ای عمومی، از پایداری امنیت آن اطمینان حاصل نمایید.

منبع:

https://itresan.com/287766/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d8%b1%d8%a7%da%a9-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa-%d9%88%d8%a7%db%8c%e2%80%8c%d9%81%d8%a7%db%8c/

مشخصات نمایشگر گوشی اوپو Find X2 افشا شد

اوپو به‌زودی پرچمدار جدید خود یعنی Find X2 را معرفی خواهد کرد. شایعات زیادی درباره این هندست وجود دارد، اما ما هنوز جزییات کمی درباره آن می‌دانیم. نایب‌رییس اوپو اخیرا احتمال وجود یک دوربین زیر نمایشگر را بر روی این گوشی رد کرده و در رابطه با ضخامت دستگاه اظهارات مبهمی را بیان کرده بود.

اما حالا ما براساس افشاگری جدیدی که از طرف یک منبع موثق صورت گرفته، اطلاعات دست‌اولی را درباره نمایشگر Find X2 در اختیار داریم. ظاهر صفحه‌نمایش این هندست یک پنل ۶.۵ اینچی خمیده OLED با رزولوشن ۳۱۶۸ در ۱۴۴۰ پیکسل خواهد بود و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد.

این منبع موثق گفته است که کاربران Find X2 اجازه خواهند داشت تا آزادانه بین رزولوشن‌های +FHD و +QHD و نرخ‌های ۶۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز، هر ترکیبی را که دوست داشتند انتخاب کنند. این بدین معنی است که انتخاب وضوح +QHD در نرخ ۱۲۰ هرتز هم امکان‌پذیر خواهد بود. این موضوع بسیار مهمی است، چراکه براساس شایعات اخیر سری سامسونگ گلکسی S20 احتمالا رزولوشن QHD را به نفع نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز کنار خواهند گذاشت.

وضوح تصویر و نرخ نوسازی نمایشگر، قابلیت‌های مهمی هستند که می‌توانند به شیوه‌های مختلفی در محصول نهایی ارایه شوند. در این میان، محدودیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیار تعیین‌کننده هستند. البته محدود کردن حالت‌های خاص نمایش، گاهی ممکن است صرفا به‌خاطر فراهم کردن شرایط استفاده مناسب برای کاربر باشد. از جمله این موارد می‌توان به خالی شدن سریع باتری در اثر استفاده از وضوح و نرخ نوسازی بالا اشاره کرد.

براساس اطلاعات کمی که از اوپو Find X2 داریم، ما تا حدودی مطمئن هستیم که این هندست 5G مجهز به چیپست اسنپ‌دراگون 865 خواهد بود. ضمن اینکه احتمال استفاده از یک سنسور دوربین با اتوفوکوس Omnidirectional (نسل بعدی اتوفوکوس Dual Pixel) هم بر روی آن وجود دارد. همچنین گفته می‌شود که این گوشی از شارژ بی‌سیم خیره‌کننده ۵۰ واتی پشتیبانی خواهد کرد.

منبع:

https://itresan.com/287783/%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%b1-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a7%d9%88%d9%be%d9%88-find-x2-%d8%a7%d9%81%d8%b4%d8%a7-%d8%b4%d8%af/

آیا طراحی سایت با وردپرس یک انتخاب مناسب است؟

پرس یک سیستم مدیریت محتوای دوست داشتنی است که در میانی طراحان سایت نیز طراحی سایت با وردپرس طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این مقاله هدف داریم معایب و مزایای وردپرس را بررسی کنیم.


یکی از متداول‌ترین سوالاتی که درباره طراحی سایت از سمت مشتریان پرسیده می‌شود، درباره انتخاب زبان برنامه نویسی بوده و اینکه سایت باره نظرشان را با چه زبان و پلت فرمی طراحی کنند. در این نوشتار به بررسی طراحی سایت وردپرس و بیان معایب و مزایای آن پرداخته‌ایم. وردپرس در پیش درآمد سیستمی بود که برای وبلاگ نویسی مورد کاربرد پیمان می‌گرفت. ولی در آینده تبدیل به سیستم مدیریت درونمایه شد و در حال حاضر شمار بسیار زیادی از سایت‌ها از این سیستم کاربرد می‌کنند.


وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP تألیف شده و به دلیل داشتن پلاگین‌های متنوع، توانسته بسیاری از نیازهای مشتریان را مرتفع نماید. برای داشتن یک سایت وردپرسی بهتر است از هاست‌ لینوکس بهره‌گیری کرد. البته بعضی از شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های میزبانی وب، چند سالی است که هاست‌ وردپرس را در سبد محصولات خویش قرار داده‌اند که در پیوستگی درباره این موضوع نیز بحث خواهد شد.


مزایای وردپرس

۱. وردپرس یک پلتفرم متن باز (open source) است

طراحی سایت با وردپرس - وردپرس پلتفرم متن باز


متن باز بودن وردپرس به این معناست که گسترش دهندگان وب می‌توانند کدهای باره عقیده خویش را به آن اضافه کنند و آن را در پسندیدن سایر افراد پیمان دهند. فلذا کسان برای طراحی سایت وردپرسی نیازی به کدنویسی از پایه را نخواهند داشت. این امکان جزء مزایای وردپرس محسوب می‌شود اما باید به این نکته نیز توجه داشت که این سوژه می‌تواند الی حدی امنیت سایت و عملکرد آن را به مخاطره انداخته و استفاده از کدهای معیوب که توسط سایرین نوشته می‌‌شود می‌تواند مایه عدم عملکرد درست وب سایت گردد.


پیشنهاد وب رمز: بهترین افزونه های وردپرس در سنه ۲۰۱۹


۲. سادگی در طراحی و سهولت در مدیریت وب سایت

طراحی سایت با وردپرس - سهولت در مدیریت وب سایت وردپرسی


با وردپرس هر فردی با حداقل اطلاعات فنی در زمینه برنامه نویسی می‌تواند وردپرس را نصب و قالب دلخواه خود را پیاده سازی کند. در ضمن وردپرس به انگیزه دارا بودن یک رابط بصری توانسته فرایند افزودن صفحات جدید، مدیریت پست‌ها، آپلود عکس ها و … را بیش از قبل راحت کند. برای برپایی یک سایت وردپرسی تنها به یک مرورگر متصل به اینترنت نیاز است و طراح به راحتی می‌تواند شغل طراحی خویش را آغاز نماید.


۳. تنوع در افزونه‌ها (plug –in)

یکی از مهمترین مزیت‌های وردپرس، داشتن شمار زیادی افزونه است. هر فرد بنا بر بیچارگی خویش می‌تواند از این افزونه‌ها کاربرد کند. بیشتر این افزونه‌ها به چهره مجانی ارائه شده‌اند و افزونه‌های غیر مجانی نیز با بها بخردانه و مناسب در گزین کردن طراحان قرار گرفته است.


۴. قابلیت گسترش پذیری ساده و سریع

طراحی سایت با وردپرس - قابلیت گسترش پذیری


با وردپرس هر طراح می‌تواند به راحتی و با صرف حداقل زمان، سایت خود را گسترش دیتا و با نصب افزونه‌های مختلف، بر عملکرد سایت خود بیافزاید. همچنین با پروا به اینکه وردپرس در ابتدا برای تارنگار نویسی برپایی شده، قابلیت‌های تارنگار نویسی فوقانی دارد که در این بین می‌توان به تاسیس اشتراک ایمیل Rss در وبلاگ، قابلیت ثبت کامنت توسط بازدیدکنندگان و … اشاره کرد.


۵. نرمش پذیری در طراحی

وردپرس پلتفرمی کاملا انعطاف‌پذیر بوده و قابلیت شخصی‌سازی بر‌اساس سلیقه مشتری را دارد. با نصب افزونه‌ها و تغییر در نما سایت و طراحی سایت ریسپانسیو می‌توان یک سایت کامل و متفاوت با دیگر سایت‌های وردپرسی برپایی کرد. وانگهی سایت‌های وردپرسی بسیار پیمانه پذیر هستند، بدین صورت که طراح می‌تواند هزاران صفحه جدید در سایت برپایی کرده و نگران عملکرد سایت نباشند. ضمنا مدیر سایت می‌تواند کاربران متفاوتی را بعنوان مدیر در سایت تعریف و به هر کدام از آنها سطوح دسترسی مختلفی را اطلاق کند. در کنار موارد مورد بحث، برای بروزرسانی سایت و افزونه‌ها نیازی به طراح سایت و برنامه نویس نبوده و آپدیت و بروزرسانی به سادگی انجام می‌گیرد. الی اینجا به رسیدگی برخی از مزایای طراحی سایت با وردپرس پرداخته شد. ولی در کناره هر مزیتی، همواره معایبی هم وجود خواهد داشت. در ابتدای فرمایش در ساحل مزیت متن مفتوح بودن وردپرس، به دشواری ها امنیتی این موضوع هم الی حدی پرداخته شد. البته لازم به بیان است که استفاده از یک طراح و برنامه نویس مجرب می‌تواند این مشکل را رفع کند. ولی قطعا افراد تازه شغل و بی‌تجربه حرفه‌ای توانا به رفع مشکلات اینچنینی به شکل نخواهند بود.


معایب طراحی سایت با وردپرس

 ۱. پلاگین بیشتر، سرعت سایت پایین‌تر

طراحی سایت با وردپرس - پلاگین وردپرسی


افزونه‌ها می‌توانند امکانات زیادی را به سایت شما اضافه کنند. اما باید در نظر داشت که در چهره بهره‌گیری همزمان از شمار زیادی افزونه، سرعت سایت کاهش پیدا می‌کند و این می‌تواند مایه بروز دشوار در عملکرد سایت گردد.


۲. به روزرسانی‌های مداوم

وردپرس به چهره دوره‌ای نسخه‌های جدید قالب‌ها و افزونه‌های خویش را ارائه می‌کند. با به روزرسانی این امکانات، باید انتظار تغییر در نما و عملکرد افزونه‌ها و قالب را داشت. لذا برای بهبود وضعیت بعد از به روز رسانی بیچارگی به یک طراح سایت و برنامه نویس مجرب خواهید داشت لغایت در صورت بروز هرگونه مشکل، نسبت به عیب یابی آن اقدام و دشواری ها را رفع نماید.


۳. کاربرد بیش از حد از منابع

طراحی سایت با وردپرس - کاربرد بیش از حد از منابع

طراحی سایت شرکتی با وردپرس

نصب شمار بسیار افزونه در جهت بالابردن امکانات وب‌سایت مایه کاربرد بیش از مرز از منابع سرور شده و معمولا سایت احتیاج به ارتقاء سرویس میزبانی خواهد داشت. در ابتدای مقاله اشاره شد که برخی از شرکت‌های معتبر ارائه دهنده خدمات میزبانی وب، در سبد محصولات خود، سرویس هاست وردپرسی ارائه می‌کنند و با درنظر اخذ یک سرور پسندیده برای سایت‌هایی با این پلتفرم لغایت کران زیادی دشواری ها این چنینی را رفع کرده‌اند. با یک نگاه کلی می‌توان به این نتیجه قبض که وردپرس می‌تواند یک پلت فرم خوب برای طراحی سایت‌ فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی باشد و تمامی معایب آن به راحتی بدست یک تیم طراحی مجرب قابل رفع می‌باشد. فلذا کماکان وردپرس می‌تواند برگزیدن مناسبی برای طراحی سایت باشد.